Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Bibbi tar 120 spänn för Prymtången. Vet faktiskt inte om det är billigt eller ej... Jag bara beställde.

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Lilla krusbäret: VAR har du  hittat dom två färgerna på velour? Brun o petrol, alltså? SNÄLLA, säg att det var i en nätbutik!

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

WEEEE! Var på Stoff o Stil idag! Handlade en hel del.... Mörklila manchester, brun manchester, blommig manchester, knallorange trikå, rött joggingtyg, lime fleece, naturvit fleece, svart velour, mörkpetroleum trikå.... Och Ottobre kom i går! Bägge nummren! Nu ska här sys!!!

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Hmmm. Visst har man en speciell pressarfot till blixtlås? Hittar inte min. Jag hade för mej att det fanns nån sån i lådan här, men jag hittar inte den...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Äntligen har jag fått sytt nåt igen! Det var ett tag sen. Blev en brun manchesterjacka till lillan, med naturvitt microfleecefoder, och knappar som jag själv klädde med den bruna manchestern. Allt köpte jag på Stoff o Stil igår. Gissa vem som satt uppe halva natten och sydde....

Jag köpte det där bandet som står Made by my mummy på, för jag tyckte det var lite gulligt. Så lite som jag syr, så känns det lite onödigt att göra egna namnlappar, så jag köpte dom.

Sydde efter mönster från senaste Ottobre - som jag äntligen fått!!!

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Tack.

Ja, beträffande storleken hade jag tur... Den satt 100%! Var faktiskt lite nervös innan...hehe

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Jag var så trött på att inte kunna hitta nån vanlig jäkla brun jacka till Elsa, utan en massa lull-lull som det alltid är på flickjackor... Det är ju liksom gaaanska svårt ibland att hitta enkla neutrala grejor... Hon hade en hel del kläder som en brun jacka skulle passa till, men då ville jag inte ha nån annan färg på den. Letade länge!

Fast jag tycker den ser lite "tom" ut, så jag kanske gör nån ficka eller applikation - i det bruna tyget då förstås.... Nån som har nåt kul tips?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Jag funderar lite på att köpa en blixtlåspressarfot till min Husqvarna... Var kan man kolla på såna? Har en lite äldre maskin, och den foten har försvunnit... Är det samma fötter till alla Husqvarna, eller man måste gå på modell?

Om nån har tips på nån länk skulle jag vara tacksam.

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Pratade med en försäljare nu. Min maskin kallas tydligen Husqvarna 2000. Den heter Husqvarna selectronic 6570.

Då var man fru Byrlén...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!