Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Då kan jag sånt fast jag inte visste det!

Jag sydde ju mina stjärnor på overallen från avigan o klippte sen bort yttertyget inuti. Det blev verkligen kanonfint!

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Men vad konstigt... JAG kunde ju se tygerna. Kollade nu. Bilderna är kvar fast dom är avslutade.

Hörni... Nån som vet hur man bär sej åt för att handla på Stoff och Stils sida? Jag kan inte logga in. Hur lyckas ni?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Var kan man hitta pressarfötter till lite äldre maskiner? Jag har en Pfaff hobbylock 786... Har bara en pressarfot. Tänkte att det kanske fanns lite annat kul man kunde ha användning för... Har googlat o kollat en massa sidor som Blocket, Tradera, Eniro, osv... men jag hittar inget. Nån som vet?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Men alltså!!! Jag blir knäpp här!

Ville beställa på S&S och logga in på sidan, men jag visste inte hur, så jag fyllde i min mail och klickade att jag glömt lösenordet.
    Fick direkt ett lösenord via mailen av dom.
    Provade logga in med det, men då stod det att det var fel lösenord!

Tänkte testa igen nu, försökte logga in, men då stod där "Shop closed" med rött ovanför, varför vet jag inte... Så jag testade att än en gång säga att jag glömt mitt lösen. Fyllde i min mailadress precis som förra gången, men då kommer det upp en text som säger att min mailadress är inte känd i deras kundkartotek! Hur sjutton kunde det då gå förra gången?

Och hur katten hittar man där man kan registrera sej då?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Beställde också från MG alldeles nyss. Fast tyvärr fanns där ingen randiig velour som jag fastnade för... Jag är så sugen på det! Jag vill ha orangebrun, limelila, eller kanske brunröd... Eller nåt.... Fast inte nån av dom som jag såg där. Synd. Får hoppas dom får in fler färger....
    Såg jättesnygg velour nånstans som jag drömmer om att hitta.... Petroleumrandig i mörk o lite ljusare... Skitsnygg var den!

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Idag fick jag resten från Bibbi! Röd och brun overlocktråd, och så en Prymtång och lite tryckknappar. Det ska bli kul att testa tången.

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Ska sy en kappa till lillan, tänkte jag... Lite finkappa. Fodrad, men inte supertjock. Med krage. Nån som kan tipsa om nåt bra mönster till det? Ska vara i storlek 80-86 nånting...

Har ju några Ottobre o lite annat, så jag kan nog påta ihop nåt, men om nån vill tipsa om nåt som ni vet blir bra, så gör det ju ingenting. Vill ju ha nåt bra mönster att utgå ifrån. Jag gör ändå alltid en massa ändringar, men som sagt, bra grund mönster är ju en fördel....

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Unika Emma: Om du ska göra storlek 50-56-62-68-74-80 så behöver du 40-40-45-45-50-50 cm blixtlås. Det står att det ska vara tunna overallblixtlås.

Då var man fru Byrlén...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!