Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Min heter ingenting, men jag har en jäkla massa sömmar på min som jag inte ens testat... 32 stycken som jag inte ens provat...
Min heter ingenting, men jag har en jäkla massa sömmar på min som jag inte ens testat... 32 stycken som jag inte ens provat...
Jag har stretch-tvillingnål och den är nog 4 mm, men den vill liksom bli smalare, sömmen... Ska leka lite mer med trådspänningen och se vad som kan göras...
Alltså... Är det NÅN mer som prenumererar som inte fått nya Ottobre? Jag vill ju också ha!!!
Nu har jag suttit och ritat mönster... Och så kan jag inte komma på vilket tyg jag ska använda! Retligt!
Har ritat mönster efter grodbrallorna från MeandI. Dom e så coola. Har inte testat nån sån modell innan. Dom sys med en liten lapp i grenen, liksom. Helt fram och bakstycke. Inga knappar där, alltså... Lite kluddiga vid blöjbyte, men snygga.... Dessa:
Måste ju vara ett mjukt, stretchigt tyg till dom... Har lite trikåer, men dom är så himla tunna... Får väl gå igenom garderoben och se om jag har nåt jag kan slakta...
*morr*
Min Ottobre har FORTFARANDE inte kommit!!!
Åh, vad jag skulle vilja ha randig velour! Helst lite bredare ränder, typ två tre cm.... Har inte sett det nånstans, faktiskt. Någon som gjort det, och kan tipsa om sida?
Och Ottobre har fortfarande inte kommit!!!
Ja, det är ju inte precis där jag bor.... Konstigt att det ska vara så svårt att få tag på när det är så poppis med alla sorters velour...
Nån som vet vad Cotton Velveteen är för slags tyg? Om det är stretchigt, eller....
Har hittat en amerikansk sida nu med en hel del tyger. Ska se vad frakten blir till Sverige. Dom hade i alla fall brun velour...
Vet inte. Letar fortfarande. Om inte frakten är för dyr ska jag beställa. Rätt billiga, tycker jag. ca 50 spänn för en yard. Det är väl en knapp meter, va?