Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

Tack.

Jag har sytt dom i vanligt trikåtyg. Nåt jag hade hemma, typ... Ska sy dom i velour nu, tänkte jag...

Mönstret utgick från ett par trikåbyor i senaste Ottobre, sen ändrade jag måtten efter byxor jag hade som satt så tajt som jag ville på henne. Sen gjorde jag benen raka, och ungefär en dm för långa... Sen blev det bra!

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Den där kanten upptill finns ju inte på mönstret. Den kom ju liksom till lite spontant när jag såg att tyget inte räckte på längden...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Haha! Vad glad jag just blev! Kom precis på att jag har ju prenumererat på Ingelise - Allt om handarbete i mer än två år! Slutade för typ några månader sen. Där finns ju en hel del babymönster också! Nu blir det läsa av idag.

Alltså, det här med trikå... Jag tycker att e-slöjd är så himla dyra. Det är ju väldigt smal metervara också... Så jag funderar på att köpa lite av deras olika randiga, men köpa enfärgad nån annan stans... Nån som vill rekommendera nåt speciellt? Jag vet att e-slöjd ska vara bra kvalite, men jag tycker som sagt det är lite dyrt...  Funderar på var jag ska beställa istället... Vill inte ha för tunn och sliddrig trikå, men jag har inte så extremt höga krav heller... Syr ju bara till lillan, och kläderna används ju inte precis i flera år... Men var sjutton rekommenderar ni att handla? Finns nånstans dom har så himla dyr frakt, ju... Ska försöka tjata med mamma till StoffoStill nån dag...hehe Men det är ändå 10 mil att köra, och jag har inte tid på ett tag att göra den turen...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Tänkte jag skulle sy en tunika till lillan i lite singoallamodell. (heter det så) alltså med ihopdragen hals, liksom... Eh... Nån som fattar?
    Kan nån av er erfarna tala om hur man liksom tänker när man ritar ett sånt mönster? Det ska ju dras ihop i halsringningen. Tänkte ta resår och sen en fuskknut mitt fram. Vill inte dra åt med snöre, ju.
    Eller kan nån tipsa om mönster jag kan köpa? Har inget plagg jag kan kolla på heller, och min hjärna vill bara inte fatta hur man ritar mönstret...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

LinSar: Kom den idag??? Men jag har inte fått den, och jag prenumererar ju!!!

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Ååååh! Omlottbody!!! Varför har inte jag fått den då??? *snyft*

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Gekko: Hur sjutton bär du dej åt för att få sömmen med tvillingnål så snygg? Min blir mycket smalare och vill liksom trycka ihop tyget mellan sömmarna, om du förstår vad jag menar.... Vill också få den så bred!

Jag har aldrig tänkt på att man kan använda den sömmen så. Har du nåt bra råd till mej?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Gekko: Aaaah! Så då kan jag sluta känna mej som en idiot för att jag inte får det lika snyggt, då?

Bra att veta.

Då var man fru Byrlén...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!