Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Det jag lagt i kundkorgen - kan ju ändras många gånger, iofs - är 7,5 yards. Det mesta stretch velour. och en yard nån mjuk smalspårig manchester...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Mmm. Det är ju det. Fast inte om jag åker på tull... Och så var det ju ett tyg som saknades där... E även ute efter smalspårig mjuk manchester i mörkbrunt, och det hade dom inte... Annars hittade jag det jag ville där.
    Får väl söka vidare...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Sorry för alla frågor, men här är väl bästa stället för det...

Vad är det för skillnad på stretchvelour polyester/lycra och bomull/lycra? Alltså, vilket ska man ta?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Alltså... Vilket knepigt sätt! Har hittat ännu en nätbutik där jag kanske ska beställa. Från USA. Så står det att om man vill beställa internationellt så får man maila.. Så det gjorde jag, skrev hur mycket jag ville beställa, och undrade vad fraktkostnaden skulle bli på det... Det vill man ju liksom först veta, menar jag... Då får jag till svar att jag får reda på fraktkostnaden när tyget är klippt och vägt och ordern skickad? DÅ kommer jag att få ett mail om hur mycket det blev... Öhhhh? Vill man inte veta det innan, kanske?

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Nu har jag varit inne o kollat på senaste Ottobre... Vill ju sy!!! Varför får jag inte den??? Skrikandes

Mailade dom i förrgår men har inte fått svar. Och ingen tidning...

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Happy Hippo: VAR har du hittat brun velour? Mörkbrun? Vill ha....

Då var man fru Byrlén...
  • Pochahontas

Nu har jag äntligen fått sytt nåt! Första gången jag använde min overlock ordentligt också. Är väldigt stolt för att jag lyckades byta tråd. Var jätterädd att den skulle gå av eller nåt...
    Jag gjorde mönster med inspiration av två av MeandIs byxor... Dels grodbyxorna som jag har till lillan, dels dom där plyschbyxorna med lite puff nertill. Grodbyxorna är kanon, men det är ju mer praktiskt med resår eller mudd nertill när dom är små, tycker jag... Så dom raka benen fick bli lite långa med en smal resår nertil. Dom satt kanon på henne!
    Och istället för att kanta med band upptill - som jag tycker kan bli lite svårt att få snyggt - så gjorde jag dubbelt tyg där istället, med en stickning. Blev hur bra som helst.
    Eftersom jag inte gillar att göra vare sej knapphål eller smälla i tryckknappar som fick det bli annan lösning... Hittade gamla hederliga lite större svarta tryckknappar i mina gömmor... Såna som man syr dit för hand. Ochså sydde jag på en stor svart knapp ovanpå... Lite fusk där... Men bra blev det... Älskar att sy i velour. Det är verkligen ett underbart material.

Lite motvilligt fotoobjekt där...

Då var man fru Byrlén...
Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!