Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Stratus- när jag gjorde om sufletten p vår vagn, fick jag borra upp nitarna tog bort tyget, sydde om och nitade fast igen.
Stratus- när jag gjorde om sufletten p vår vagn, fick jag borra upp nitarna tog bort tyget, sydde om och nitade fast igen.
nu frågar jag om prymtången igen, är det någon som kan mäta diametern på verktyget som man använder till tryckknapparna och där knappen skall ligga, behöver veta om mina får plats däri.
Tildamamman, kan du skicka länken till panduros beskrivning?
Skall ge mig på att sy Oscar fleeceoverall nu, men jag fattar inte det här med foder, kommer sy den i 2 lager fleece tror jag. Men vart skall jag lämna öppet för att kunna vända den?
Shadow83- hahaha, jag har oxå sytt en sån ikväll och den blev "tada" oxå för liten.
hmm vad är det för 5x5 cm ruta du pratar om? Oscars huvud är 44 och jag gjorde strl 46 så den borde passat, får göra en till imorgon.
stratus- det var bara sufletten jag gjorde om på min vagn, och kvinnan i tygaffären lovade att det tyg jag köpte skulle hålla mot solblekning MEN efter en sommar så är den blekt igen, så tråkigt med tanke på allt jobb.
ja riktigt tråkigt.
kan ni vara smakråd åt mig, har klippt ut delar till Oscars fleeceoverall, men kan inte bestämma mig om jag skall använda fleece som foder oxå eller ta ett annat stickat tyg jag har som är jättefint eller rent av använda det stickade utåt och fleece inuti. Tror att det blir för tjockt med 3 lager fleece. köpta fleeceoveraller är väl oftst fodrade med ett tynnre tyg eller?
Min son skall på hallowen disco på fredag, vill vara drakula, vad skall jag sy åt honom.
vill oxå gå på syfestivalen! snyft, typiskt att man skall bo så långt bort, båten är väl inget problem men hotell i sthlm är så dyrt....
Har aldrig varit på syfestival men skulle mycket gärna vela. Brukar man komma över saker till bra priser där?
åter till Oscars overall, skulle vilja sy nån skojig dekoration/application, funderar bara på vad, overallen är mörkt röd med beiget foder. allt i fleece, kan man inte göra nå gulligt på rumpan, i den beiga fleecen? och även kanske på ärmarna, funderade på¨stjärnor! vad tror ni om det?