Sytråden spinns vidare - vit tråd!
Åsele- ang tygerna så brukar många köpa från stoff och stil. Men även små lokala butiker. i trådstartern finns många länkar.
Åsele- ang tygerna så brukar många köpa från stoff och stil. Men även små lokala butiker. i trådstartern finns många länkar.
Min overlock funkar inte. Den vänstra nålen bildar ingen söm. Vet inte varför det inte funkar, imellanåt funkar 5-10 cm men så slutar det funka igen.
någon som har den blekaste aning om vad det kan bero på?
jag måste få säga en sak. BIBBI är ju helt otrolig när det gäller leveranser. Beställde av henne igår morse, på ca 5 min kom mail med faktura. Betalade och efter ca 10 min sa hon att brevet var på väg. Idag hade jag det. och däri låg en förpackning knappar från prym. köpte den enbart för verktygens skull. och de passade perfekt med mina knappar från swelogent. betydligt smidigare än att slå med hammare.
hur vet man det? kan kolla om jag hittar nån gammal katalog och det kanske står där.
hmm, hitta ingen gammal katalog. Tror tyvärr den är kastad, den var från typ -05.
men jag ringde dit och de är faktiskt nickelfria. Men priset glömde jag fråga om. Krukset är ju att man måste vara företag som beställer där. men jag brukar beställa genom en bekant som har företag. kommer nog beställa därifrån i januari.
varför passar inte knapparna från stoff och stil? mina knappar passa ju, men den delen som taggarna sitter på är lite mindre utanför taggarna så den sitter liksom inte fast som pryms knappar. Men det var inga problem att använda de ändå!
kan ni hjälpa mig. jag har fortfarande inte fått ordning på min overlock. Men jag har en massa som måste bli klart till jul. Visst kan man sy med en nåltråd oxå? och sedan kanske sy en vanlig raktsöm innanför?
börjar känna mig stressad att allt blir klart.
Angelica- om du åker till hemse kan jag tipsa om kupan där. De hade hur mycket dragkedjor som helst, för 5 :- men man fick be om att de tog fram, för de stod inte framme.
Hej allihopa. Idag satte jag mig vid overlocken för att se om jag kunde få nån ordning på den. Bytte den vänstra nålen eftersom det var den som krångla. ser då att den inte ser likadan ut som de andra jag har. den är liksom guldfärgad på toppen där man fäster den. Medans alla andra är helt silvriga. Så där var nog felet.
Vet nån om det är nån special nål eller nåt?
lilltå- vad är det för nålar du använder? trodde det var universal till overlocken och inte olika beroende på material.
de som är till min maskin ligger i ett grönt pappers etui. Jag köper dem hos återförsäljaren så det är nog orgonal.
alfredboy- kanske varsin mössa?
Carolina84- vilken modell av station fick du? var den bra? vill oxå köpa en sådan, men tycker 2000:- är lite för mycket pengar.
Angelica- jag har mönster som du kan få låna. Annars kan du ju gå på bibblan.
Angelica- kolla pejgans sida. Jag har sytt en sele som liknar hennes och jag älskar att bära Oscar i den. Kanske inte den bästa när de är riktigt små, men sen är den kanon.
Angelica- här på ön är ju utbudet kasst. jag skickar oftast efter.
Angelica- stoff och stil. och ibland på ingelise.
skulle ni våga scanna av ett mönster och sidorna i en bok som är väldigt populär och svår att få tag på? jag lånat en och funderar på om man skulle våga vara så fräck!
min overlock funkar fortfarande inte. vänstra nåltråden gör hoppstygn, har blåst rent,bytt nålar och trätt om men inget hjälper.
Så himla typiskt.
någon som vet vad en service kostar? har en huskylock 360d, köpte begagnad.
vet inte ens om det finns nån servicekille på ön (gotland)