• sarahl

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

min mamma åker till sundbyberg nästa vecka och jag tänkte skicka in henne på textil äffären där. Är det någon ide. Skulle vilja haft nån velour och kanske nå fleece och trikå. Skulle så gärna följt med men har inga pengar. därför tänkte jag skicka henne som bud.
    längtar efter att få rota i stuvlådor. De har säkert massa stuvar, men mamma är inte så haj på just tyger.

Är det någon som varit där nyligen och som vet ungefär vad som finns?

• sarahl

någon som vet nåt om textilcentrum i sunbyberg, se inlägg ovan

• sarahl

Jag håller på med min bärsele, och jag tror jag förstört hela den. Gjorde mina axelband ganska långa eftersom vi är stora båda två. Läser infor på nätet och där står det att axelbanden på en ERGO är ca 58. Så jag klipper av min vid ca 70 cm och nu tror jag det blir förkorta. Har ju ganska långa spännband att reglera med, men är rädd att det kommer bli konstigt. Så synd när jag äntligen vågat prova och sy en.

• sarahl

corax- Pejgan hade väl beställt storpack av prym hos bibbi.

• sarahl

exiteme- visst har du haft lite bilder på sjalbarn? tror jag har använt dina selar som lite insiration. Jag får väl se klart och hoppas att det blir bra, orolig när man har yrrwekläder på som tar ännu mer plats. bära innanför jackan blir så öppen och kallt för mig, skulle i såfall vilja sy en variant av "ebbiewear" kanske nån som gjort föresten

• sarahl

villevalle- vilken tång är det? har frågat på min panduro återförsäljare men hon har aldrig hört om nån tång, vet du artikelnummret? eller sida på nätet?

• sarahl

min sele är klar, tror den blev ganska OK ändå. vi har ju bara provat inne än så länge och då går det att knäppa, men med vinterkläder kan det nog bli tajt, finns ca 15 cm på axelremmarna och 20 på midjebältet. känns dock som axelbanden glider upp not halsen på mig, har säkert gjort nåt fel...

• sarahl

Mstery- Funderad på vad det fanns för färger på velouren, samt vad fleece kostar och om de har några andra roliga tyger. Kollade du stuvar? fanns det nåt?

• sarahl

tror ni man kan ringa dit och be dom plocka ihop det man skall ha, det är min mamma som ska till sumpan och be henne irra runt där, tror jag är lönlöst.
    då kan hon ju bara gå in och betala och hämta det.

• sarahl

villevalle- kan du inte ta en bild på den. Ringde panduros kundtjänst men hon sa att de inte hade nån sån tång i sott sotiment.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!