• sarahl

Sytråden spinns vidare - vit tråd!

tyras föräldrar.

jag har bara klippt ut tyg och sytt ihop den, mönstret hade hon själv och det var redan avrittat och det var en enkel modell med bara skärp, jag betalde iof tråden. Har väl suttit i Max 2 timmar.

• sarahl

är det någon här som har bilder på era sytum/syhörnor letar inspiration för jag måste få ordning på mitt.

Kan inte bestämma mig om jag skall hålla till i källaren där jag kan få gott om utrymme men svårare att sy när sonen är vaken eftersom det är lite kallt därnere, eller om jag skall flytta upp och få ett litet hörn på övervåningen, då kommer jag max kunna ha ett bord som är 120*60 och några hyllor över. I källaren kan jag få typ 3-4 meter och massa hyllor osv, skåp alltid ha strykbrädan frammer osv.

hur skulle ni gjort.

• sarahl

när är det nästa syfestival isthlm? vi åker upp den 9-11 för mannen och barnen skall se monster jam, och jag och lillplutten fäljer ej med dit, tänkte kanske hade man tur att det kunde va nåt då.

• sarahl

nä men det är ju helgen innan, gud så typiskt. Brukar man kunna fynda då?

hur ät det i sundbyberg numera, har varit där en gång, men vart inte så imponerad. Kanske för att jag inte visste vad jag skulle ha, vad har de för trikåer och velour och vad kostar det?

Annan bra textilaffär i stockholmstrakten dit jag kan ta mig utan bil...

• sarahl

pejgan, jag har nog till 100 % valt att inreda i källaren, där kommer jag att kunna gå undan i lugn och ro, och inte behöver jag plocka undan saxar osv varje gång jag går därifrån.

För mig känns stor yta jätteviktigt och det vet jag att jag inte kommer få om jag skall hålla till på övervåningen.

• sarahl

är det nån som vet hur det var med tygaffärer runt i sthlm, är det syndbyberg och kilotek som finns...

• sarahl

Yrväder- jag bara undrar om mönstret är postat?

• sarahl

i mitt galleri finns bilder på morgonens nytillskott.

• sarahl

muldebaer- Tack, tyget kommer från swelogent, ganska tunnt och sladdrigt men funkar bra ändå. Jag köpte ett "hemligt paket" med trikåer därifrån och fick 2,5 meter av detta, har ännu massa kvar och ingen aning om vad jag skall använda det till.

Märket är från min lokala sybehrsaffär, kostade 40 kr men är ganska stort. Vill du ha ett kan jag köpa och skicka, skall dit imorgon.

• sarahl

yrväder- ja det har kommit, har dock inte hunnit kolla in det ännu. Mentack ska du ha.

Svar på tråden Sytråden spinns vidare - vit tråd!