Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

trollbottom skrev 2007-09-10 15:40:04 följande:
    "Man ska inte bli så tolerant att man tolererar intolerans." Det sa en mycket klok man åt mig idag.
    Og vi som kristne skal heller ik bli så tolerante at vi aksepterer synd!! Cool
  • Free Spirit
    Trulis skrev 2007-09-10 17:21:06 följande:
    Ja nu kommer jag in igen med liten fundering, eftersom jag inte pallar läsa alla 308 sidorna, men har konstaterat att detta med Prideparaden är ett nono, för vissa. Varför? Nån som kan förklara och updatera lite kort?Beror det på nakenheten? Har jag fattat det rätt i så fall? I så fall undrar jag vart ni går och badar på somrarna, ja nudistbad kan vi ju utesluta rakt av. Men på badplatserna är det ju så minimala kläder att man får nästan använda lupp för att hitta lite textil. Hur skyddas barnen då? Eller blir det badkkaret som gäller? Vad är andra orsaker?
    Å gå mest naken i tog synest du det passer seg når en vandrer i sentrums gater? en badestrand er en badestrad og kan ik samenlignest..

Dessuten så er dette med andre innlegg OT..Men ingen gidder å bry seg om det.
  • Free Spirit
    Trulis skrev 2007-09-10 20:09:14 följande:
    Och alla dessa halvnakna gubbar och gummor som dyker in i affären med bara överkroppar och ska handla in biffen till grillen, gärna med en lätt arom av billig eau de cologne blandat med nubbeb och ölen, är de okej? Bara för att nämna ännu en detalj i nakenhet. Men du Free Spirit det var det enda du svarade på ang. min fråga om tabu över pridetåget. Hade du något mer att invända mot det?
    Kunne i la være å svare deg der og samtidigt få sagt atter en gang at en er OT..

Har mye eg ville ha sagt der..men vill ik forsette når som sagt det er OT..Kan ik dere starte en egen tråd der dere diskuterer homofile..for det går så igjen i mange tråder og så flyr det langt forbi OT.
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-10 20:42:43 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-10 15:46:17 följande:Och synd är? Även det är olika från kristen till kristen
    Kom over i kristendomstråden om du vil diskutere det!!
  • Free Spirit
    Trulis skrev 2007-09-10 21:36:42 följande:
    Jag sitter också och väntar andäktigt på ett vettigt svar om det... det sista svar jag fick var att frågan var OT.. (ja bortsett från Dorian då)Men mirakel kan ske...
    Om du starter en tråd om emnet eller noe innen det du vil diskutere så kommer eg der og svarer..
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-10 22:06:55 följande:
    Och, free spirit - Ingen vill gå iväg till en särskild tråd för att diskutera "frågor om kristendomen", särskilt inte med det fokus som du visar i trådstarten där (att du ska förklara för de som undrar något). Vill du lära någon något, så får du allt försöka besvara frågorna där de dyker upp, inte mästra iväg folk till något annat klassrum.
    Du vet det er fullt tillatt å starte en egen tråd..men kanskje du viste det?
  • Free Spirit
    Trulis skrev 2007-09-10 22:17:25 följande:
    För övrigt; så önskar TS kommentarer. Det står ingenstans att "deta får ni inte säga" "såna kommentarer undabedes tack" osv..
    GladEtter som eg har lest ved mer en 3 tilfeller her inne på dene tråden så har TS sagt i fra at det er OT, men folk bare fortsetter i samme stil. For meg må dere bare skrive så mye dere vil, men synest det går an å respektere TS når hun gjentatte ganger gir klar beskje om å holde seg til emnet.
  • Free Spirit
    Moxie skrev 2007-09-10 22:06:55 följande:
    Och, free spirit - Ingen vill gå iväg till en särskild tråd för att diskutera "frågor om kristendomen", särskilt inte med det fokus som du visar i trådstarten där (att du ska förklara för de som undrar något). Vill du lära någon något, så får du allt försöka besvara frågorna där de dyker upp, inte mästra iväg folk till något annat klassrum.
    Når en skal bemøte der dei er så går det langt OT..difor startet eg den tråden så den som vil kan komme der og diskutere det som har med kristendomen å gjøre. Så trådene til en vis grad kan i allefall på det punkt holde seg til topic.
  • Free Spirit
    Trulis skrev 2007-09-10 22:14:06 följande:
    Free Spririt: För din info, så svarade jag lydigt och fromt på frågan TS ställt, trots att omröstningen var avslutad, om du förmår dig att gå tillbaka några sidor. Då låg diskussionen om hurivida, folk tog med sina barn till pridetåg, och påståenden om att flerbarnsfamiljer var ett socialbidragstagare, som var ointelligenta. Om du sen vill pea finger åt mig att min fråga i sammanhanget var OT, så föreslår jag att du antingen byter tråd, eller gör nåt vettigare. Men har du inget vettigare svar att ge mig så please.. Jag har min tro, du har din. Fortsätt du att mästra i din tråd, men tala inte om för mig vad jag ska göra tack! Frid vare med dig.
    Forlått!! Tenkte ik på deg som en av dem som var OT, selv om det var deg eg svarte.

Men eg kan ik se at det du nevnte over hadde noe med TS å gjøre da..men mente ik på pille på det.  Min tanker var mer heller på dem som har holdt det gående og ik enda dei har fått så mange beskjeder..om du ser hur eg mener?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?