Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

qenzo skrev 2007-09-01 23:24:33 följande:
    Ja visst, men då är vi ju åter där vi var för massa sidor tillbaka. Om han då älskar sina "barn" varför ens utsätta dom för ngt så illa som just homosexuallitet?Och på vilket sätt är homo kriminellt?För vad jag har förstått är homo lagligt... Och Gud må ju ändå vara den som ger guide till lagstifning osv...Free Spirit skrev 2007-09-01 23:20:05 följande:
    Gud har aldri skapt noen homoseksuelle..det ville være helt hull i hode då å så forby det i neste steg..

homosex..kriminelt? Vel i Guds øyne er det synd på lik linje med utenom ekteskapelig forhold, prostutusjon mm.

homo lagligt..betyder?
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:35:41 följande:
    Måste få tala om bara... att min flickvän nu surfar på en stor HBQT-sajt och vad hittade hon? Jo en klubb för Kristna!En hel klubb med 140 medlemmar där säkerligen mer än hälften av dom alla är bögar/flator...Hur fel är inte det då?Är det rätt att de ens kallar sig Kristen eller skulle ni önska att de valde att inte dela er tro?
    Men er du at halvparten av dem var kristne og bögar/flator.?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:40:08 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-01 23:38:44 följande:Hon menar att ALLA var det.

Hallo?? Alle?? Rister oppgitt på hode..Ledsen
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:41:57 följande:
    Säkerligen mer än hälften... Det är en STOR sajt för HBT och klubben var endast för Kristna...Hur ställer du dig till ngt sådant?Känns det okej för dig som kristen att homosexuella ens ser sig som kristna och följer din tro?Free Spirit skrev 2007-09-01 23:38:44 följande:
     Kristen eler inte kristen!! Dei er inget untak..skulle Gud tillate dem fordi dei tror på han og ik andre?? Nei!! Inte alls!!
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:58:06 följande:
    Drog min polare Free??Den enda jag tyckt riktigt bra om i den här tråden...
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-02 00:18:59 följande:
    :D Jag har verkligen uppskattat att prata med dig Free.Du har hållit nivån saklig och inte vispat en massa nonsens i ansiktet på mig. All ära till dig!Nu kallar "tanten" på uppmärksamhet. Jag har visst glömt bort det vi skulle se på dvd'n.Så kan det gå når man är inne i intressanta saker :)Jag återkommer garanterat och kollar om ngt nytt har hänt i tråden.Må väl Free!Free Spirit skrev 2007-09-02 00:15:51 följande:
    Men du!!

Eg uppskattade å tala med deg med, for med deg gjekk det ann å tale sakligt med selv om vi er uenig..Men tydligt vi er enig om noe då, likavel..Skrattande
  • Free Spirit
    susandra skrev 2007-09-02 11:45:41 följande:
    Påfågelöga:Det finns rätt mycket som "är meningen" och "tanken med" och "självklart" enligt kristendomen (och en massa andra religioner) som INTE är bra eller hälsosamt eller genomtänkt egentligen...Dessutom handlar då äktenskap BARA om reproduktion. Så om man slaviskt skulle följa olika religioner, i detta fall fristendomen, skulle de heterosexuella som inte kan få barn, INTE få gifta sig. Eller hur?Och de som väljer att inte skaffa barn bode få skilja sig, eller?Naturligtvis ska vi homosexuella få gifta oss var vi vill. I kyrkan precis som alla andra. Alla andra människor ska ju få sina önskemål efterlevda, så varför skulle inte vi få det?JAG vill absolut inte gifta mig i kyrkan, därför att jag inte är troende och verkligen inte vill gifta mig inför en gud jag inte tror på.Men ALLA ska ha samma rättigheter. Om nu alla är lika inför gud vill säga?!?Eller "han" kanske har valt ut vissa speciella???/Sandra
    At homofile skal ha rett til å gifte seg i kirken er jo motstridende etter kirkens tro. Så hvordan det skulle det skulle være en rettighet vet inte jag..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 11:57:25 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 11:54:27 följande:Nej, det är motstridigt mot DIN tro. Det är inte samma sak.
    Eg tror bare hva Ordet sier glassklart og tydligt!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 12:00:49 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 11:59:53 följande:I din tolkning. Men det finns kyrkor som vill kunna viga samkönade par.
    Det har eg fått med meg, og undrer på hva som ligger bak det. Er det for å være politisk korrekt? Bli annsett som åpen folkekirke? Være ett med dagens mennesker?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-02 12:28:45 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-02 12:16:32 följande:De kanske helt enkelt är upplysta barn av sin tid, och lyssnar mer på vett och sans än gamla dogmer. Man måste inte tro det värsta om alla som inte tycker som en själv.
    Tro det verste om andre..eg bare funderte på hva som gjør at det tillater så..en grunn må det jo være.

Opplyste barn av sin tid? Da følger en jo samfunnets strømninger..Så det betyr at vi andre ik er opplyst?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?