Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

spiritsinlove skrev 2007-11-12 14:09:44 följande:
    Säger bara... stackars de barn som växer upp med föräldrar som liknar homosexualitet med pedofili...FreeSpirit - vad gör du om din son/dotter visar sig vara homosexuell?
    Svar på mitt spørsmål heller:

Om et menneske blir født som pedofil er det fremdeles Guds vilje??
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-12 14:17:44 följande:
    Free Spirit har ett något överdrivet och smått obehagligt intresse för pedofili och drar gärna upp det om och om igen i diverse trådar. Det har naturligtvis ingen som helst koppling till homosexualitet.
    Kjære deg har du ik lest hva eg har skrevet???????

Eg samenligner ik homofille med pedofil handling.

MEN dei har begge dragning mot det som ik er NOMALT..Våger du å se forskjellen eg prøver å vis deg her..men du vil vel ik se..som vanligt!!
  • Free Spirit
    spiritsinlove skrev 2007-11-12 14:09:44 följande:
    Säger bara... stackars de barn som växer upp med föräldrar som liknar homosexualitet med pedofili...FreeSpirit - vad gör du om din son/dotter visar sig vara homosexuell?
    Begge to er unormalt.. selv om handlingen/dragningen er forskjellig

Men det er dere tydelivis blind for
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-12 14:15:55 följande:
    Ja, om man är religiös så tror man väl det, eller hur? Att allt är guds vilja, att det är gud som bestämmer och skapar?Free Spirit skrev 2007-11-12 13:44:36 följande:
    Hallloooo!!! Gidder ik svare på tåpligheter..er trøt av det i denne tråden
  • Free Spirit
    Millis1981 skrev 2007-11-12 17:59:25 följande:
    Homosexualitet och hetrosexualitet är normalt, vuxna människor dras till varandra sexuellt och delar kärlek.Pedofeli är sjukt,otäckt och skadar andra, det kan jämföras med andra handlingar som skadar :rasism,övergrepp,mobbing,förtryck mm.Free Spirit skrev 2007-11-12 15:24:49 följande:
    Du har ik forstått hva eg skrev tydeligvis..eg vet godt hva pedofili er

Homoseksualitet er ik det samme som hetroseksualitet..uansett hvordan du formulerer det.
  • Free Spirit
    Millis1981 skrev 2007-11-12 20:13:32 följande:
    Det är visst samma sak när det kommer till ömsesidig kärlek och sex mellan två människor!Skillnaden är att i homoförhållanden så har partnerna samma kön och i hetroförhållanden olika, men fortfarande handlar det om könsmogna människor som älskar varandra i bägge fall.När det kommer till pedofeli handlar det om att förövare utnyttjar eller våldtar offer som inte är könsmogna och det finns ingen kärlek eller ömsesidighet, bara förstörelse och otäckheter.Vari ligger likheten mellan homosexualitet och pedofeli menar du?!Free Spirit skrev 2007-11-12 19:47:32 följande:
    Du får lese mine tidliger innlegg om du vil ha svar..
  • Free Spirit
    VulgusProfanum skrev 2007-11-12 20:27:34 följande:
    Jag anser inte att du har det. Utan att det tyvärr handlar om fördomar. Det är trist
    For meg virker det for at alt som siest imot homofili er fordomer uansett hva en sier
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-12 20:45:14 följande:
    Free Spirit:Men varför ska vi jämföra pedofili med homofili? Det är det som inte går ihop! Visst, likheten är att båda är en sexuell dragning (precis som heterosexualitet), och även att det är ovanligare än att vara heterosexuell (precis som att vara asexuell), men här slutar alla likheter.Kan du förklara hur du tycker att det är samma sak att OK-a homosex som att OK-a pedofili? Ser du inte skillnaden?
    Gir meg på å prøve å forklare for folk vil ik forstå ...
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-12 21:05:57 följande:
    Nej, du har nog rätt i det. Det finns inte många som förstår din tankegång eller som håller med dig, vilket betyder att du är lika onaturlig, ovanlig och i minoritet som homosexuella. Detta betyder, enligt din logik, att vi borde bota dig.Free Spirit skrev 2007-11-12 20:47:57 följande:
    Hihi..burd bota meg!!

Vel eg er konservativ og det er ik så godt mottat av liberale personer. Og eg våger stå for det eg tro på selv om eg må svømme mot strømmen.

Derimot homofili er noe som går mot det som er normalt. Det betyr inte at dei ik kan være herlige personer..for det går alldeles inte på personligheten!!

Det som eg er inderlig leie av å høre fra folk er når dei sier om homofili er:

Jamen dei er jo flink i jobben sin, dei er jo så skjønne mennesker..
    Hallo!! skulle ik dei være det fordi at dei er homofili?? Folk blir overrasket når dei oppdager slikt..som at dei skulle være noen vesen fra en annen planet!!

(måte bare skrive av meg)
  • Free Spirit
    Millis1981 skrev 2007-11-12 21:28:23 följande:
    Håller med Och det GÅR att bota folk från åsikter,åsikter är ju inget man föds med.
    Vel, eg har alltid hatt det syn på homofili som eg har nu..og er helt uhelbredelig

Om hele verden blir homo så har eg fremdeles det samme syn!!!!!
  • Free Spirit
    Ahdela skrev 2007-11-12 22:08:11 följande:
    Free spiritDet är en sak jag har undrat så länge efter att ha läst dina inlägg i tråd efter tråd..Har du något emot homosexuella som personer eller är det "enbart" vårat sexliv du inte klarar av??
    Bra for deg at du våget å spørre, for eg biter ik

Har ik noe imot noen mennesker!!! Men homofili ser eg som galt!! Ser du forskjellen?
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-12 23:54:30 följande:
    Ja, visst är det det. Free Spirit har t ex skrivit att hon visste att homosexualitet var fel långt innan hon läste om det i bibeln. Och både hon och Gabriella verkar rörande överens om att det är något som alla egentligen tycker, innerst inne, fast vi är sådana mesiga PK-kappvändare hela bunten att vi inte vågar stå upp för det som är rätt. Typ så.
    Hallo! Det har du selv innrømt langt bak i tråden..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?