Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

bbpop skrev 2007-11-06 20:18:32 följande:
    et handlar inte om att homofober inte tycker som jag. Det handlar om att du och några till här gång på gång upprepar samma homofobiska åsikter. Homofobi är homofobi oavsett om man gömmer sig barom kristen tro eller inte. (Dessutom har du ju själv skrivit att du visste att homosexualitet var fel redan innan du läste om det i bibeln. Så att du har homofobiska åsikter helt oberoende av din kristna övertygelse är uppenbart.)Och jag har inte skrivit att någon är dum i huvudet.
    Nei eg har vel ik sagt at du har skrevet at noen er dum i hode, det har ei heller eg..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-06 21:45:48 följande:
    Huga... jag tyckte det var läskigt när vi passerade 500 sidor, vi är strax uppe i 600... men det lär väl dö av litet nu när Gabriella ska pausa ett tag, gissar jag...
    Hva er det Dorian..redd tråden vil dø ut? Du har da vært med her ogg gjort tråden ganske så lang eller hur?
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-06 21:36:46 följande:
    ej, nu var jag kanske lite otydlig. Gabriella verkar tycka att alla som inte håller med henne är dumma. Du tyckte att jag inte var bättre själv efter som jag använder bergeppet homofobi på ett, enligt dig, svlarvigt/felaktigt sätt. Jag tycker att det är rätt stor skillnad mellan att angripa någons åsikt och att ifrågasätta människors intelligens. Och jag har alltså inte hävdat att någon är dum i huvudet, vilket alltså Gabriella har.
    For min del så tror eg ik hun mente det så gale som hun sa det.
    Nei du er da ik bedre selv når du kan si at folk har fobi bare fordi en ik er enig med at homofili er rett.
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-11-07 13:54:14 följande:
    Och vad du aldrig förstår är att jag är lika homosexuell när jag går och handlar mat, pluggar,tänker, talar, sover och när jag är tillsammans med min fru och dotter. Det handlar inte bara om vad jag gör i sovrummet (eller någon annanstans..)Så, exakt vad är det med mig som du skiljer från handlingen?
    Glad Så klart du er..

Det eg prøver å si er at eg skiller på homofile personer og homofili som eg anser er synd, menst du som person er elsket av Gud. Ser du forskjellen og hur eg mener?
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-06 23:44:54 följande:
    en, det är ju det här jag har försökt förklara för dig flera gånger. 'Homofobi' är INTE endast en psykologisk term. Idag används begreppet FRÄMST i samhällsdebatten för att beskriva de negativa uppfattningar som finns om homosexuella och homosexualitet. Jag har alltså inte någonstans i den här diskussionen hävdat att du eller någon annan har psykiska problem. Jag har hävdat att du och Gabriella m fl ger uttryck för starkt negativa åsikter om homosexuella. Dvs homofobi.
    Sterke negative åsikter om homosexuella?

Vel du får få med deg at det er ik personene vi har i mot men homosexualiten. Noe som vi aldri kommer til å akseptere. Og om det er sterkt negative åsikter så bør du tenke deg godt om en gang til.
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-10 23:27:50 följande:
    k, den här meningen förstår jag inte. Kan du förklara vad du menar?
    Mente bare at det ik er sterkt negativ, men bare er er klar og ik forandrer mening om det en ser som rett.
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-11 00:25:59 följande:
    Free Spirit:Ok. Och det som ex markera har försökt få fram till dig är att hon är lika homosexuell oavsett vad hon gör. Så det går inte att skilja på homosexuell och homosexualitet på det sätt som du försöker göra.
    Jo eg ser det så..og detfår ann å skille på det hele. På lik linje som det går med en pedofil. Det går ann på elske det menneske, selv om en avskyr handlingen deres.
  • Free Spirit
    VulgusProfanum skrev 2007-11-11 00:32:10 följande:
    Pedofili skadar en annan människa nämligen barnet. Och utlevd pedofili är ett brott i sig.Det går aldrig att jämföra homosexualitet med pedofili lika lite som du kan göra jämförelser mellan heterosexualitet och pedofili.
    Men det du tydeligvis ik forstår er jo at dei oxo er tiltrukket mot det noe annet en hetro
  • Free Spirit
    VulgusProfanum skrev 2007-11-11 00:45:09 följande:
    Ändock- du kan aldrig jämföra en illegal handling som dessutom skadar en annan människa med ett kärleksförhållande mellan två vuxna samtyckande individer. Det spelar öht ingen roll att det handlar om en annan form av sexualitet än heterosexualitet.Pedofili skadar homosexualitet gör det inte
    Sukk!! Eg gir meg..du forstår inte
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-11 00:25:59 följande:
    Free Spirit:Ok. Och det som ex markera har försökt få fram till dig är att hon är lika homosexuell oavsett vad hon gör. Så det går inte att skilja på homosexuell och homosexualitet på det sätt som du försöker göra.
    Eg tror at Markera er en mann
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?