Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Emmel skrev 2007-11-03 19:52:27 följande:
    Jag tycker att trosamfunden själva ska få bestämma vilka som ska få gifta sig i deras kyrka eller inte. Vad jag menar är att kyrka och stat ju är skilda från varandra och att kyrkan själv borde få bestämma... Annars borde ju staten gå in och bestämma att även muslimer, judar etc. ska få gifta sig i "sin kyrka". Men det vågar man inte eftersom då skulle man vara "rasister" och det är ju farligt. För mig som person spelar det ingen roll om homosexuella får gifta sig i kyrkan eller inte... men jag tycker att det är fel att staten ska bestämma hur det ska vara. I Sverige ska man vara så politiskt korrekt hela tiden, tycker jag. Ve den som tycker annolunda och vågar uttrycka det. Jag tror att det är därför som t ex Sverigedemokraterna gått så mycket frammåt. Gemene man som röstat på dem tycker nog inte precis som de gör, men de tycker nog att det är skönt med ett parti som VÅGAR uttrycka annat än det som är "rätt". Ett parti som i alla fall tar med sina tankar om Sveriges integrationspolitik. De andra partierna, utom möjligen FP, vågar ju inte säga något. //Emmel
    Takk for ditt flott innlegg!! Endelig noe som fater noe på denne tråden her..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 20:42:56 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-03 20:40:38 följande:Just det. Gå och synda icke mer. Kasta inte sten, peka inte på stickan i din nästas öga, döm icke andra.Så varför gör du det om och om igen?
    Nei!! en skal heller ik si till sitt barn..du må ik stele, lyge eller annet som er galt.
    Du kan jo krenke barnet!!
  • Free Spirit
    Pinja skrev 2007-11-03 20:49:34 följande:
    Free spririt; (kul nick förresten med tanke på dina åsikter...) Det är ju fint om du har fått mandat och tolka Bibeln och föra de kristnas talan.Gabriella S; så det är de homosexulla HANDLINGARNA som gör det fel (undrar vad som spelas upp i din fantasi då du tänker på det...?) hmm... hur vore det då med homosexuella par som lever tillsammans i ett kärleksfullt förhållande UTAN sex. De borde väl kunna vigas i kyrkan då eller...?!
    Tolke hva då?? Flere med meg er enig med at Biblen er klar på det punktet, men tingen er jo at en skal følge samfunnets forandringer og nyker. en må være politisk korrekt..det passer ik helt Med Ordet så difor tolkest det etter som det passer inn i samfunnet. til med her på tråden har folk gått ut erkjendt at så er det, og da til og med personer som annser seg å være kristen.
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-03 21:00:55 följande:
    Men, nu är det väl du som inte kan svenska, va? Vi tar det i stora bokstäver då, så du förstår den här gången:DE SOM HAR LÄGGNINGAR SOM INTE SKADAR NÅGON ANNAN BÖR HA FRIHET ATT LEVA UT SIN LÄGGNING. DÄRTILL HÖR HETERO OCH HOMO- SEXUALITET. Free Spirit skrev 2007-11-03 20:57:15 följande:
    Eg snakket om det som stod på listen, men det fekk du ik med deg!! Så en gang til.

Hva skal alle dei som hhar legninger som den list der eg nevte flere tilfeller som pedolili, nekrofili..osv..Hva skal dei gjøre med sin legning og "kjærlighet" skal ik dei få leve den ut??
    Hva skal dei gjøre???????
  • Free Spirit
    Mikkel räv skrev 2007-11-03 21:07:13 följande:
    Free Spirit - "Det er i mot kirkens tro!! At prester og diveres folk innom kirken velger å være politisk korrekt eller gir etter for press som samfunnet utøver så går ik det på kirkens lære."Men om jag som präst verkligen TROR att det är Guds vilja att även homosexuella skall leva ut sin kärlek inom äktenskapet då? Svenska kyrkan har genom att auktorisera en ordning för välsignelse över ingått partnerskap sagt att det är kyrkans tro, eftersom kyrkohandboken är en bekännelseskrift!
    Då vil eg anbefalle deg å ta din Bibel og søke Gud for hva som er rett i den saken og la han få vise deg.  Selv om det står klart og tydligt!!!!
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-03 21:21:56 följande:
    Jo, men nu har du ju inte kunnat ge ett enda exempel på varför det skulle vara fel att vara homosexuell, så det är väl inte samma sak?Man ska inte stjäla därför att då blir den personen som blivit bestulen afttigare och ledsen. Man ska inte ljuga därför att man då inte uppfattas som en pålitlig person, samt att man kan allvarligt såra människor som man ljugit om. Man skall inte ha homosex därför att.......Och här är det fortfarande tomt, trots att ni nu haft flera veckor på er att komma på något. Konstigt...Free Spirit skrev 2007-11-03 21:13:23 följande:
    Men om homofile lever ut sin synd reagerer likavel folk..og det betyr inget?
  • Free Spirit
    Mikkel räv skrev 2007-11-03 21:25:17 följande:
    Flera med mig är klar över att Bibeln inte talar om det som den här tråden talar om. Det fanns ingen debatt om homoäktenskap i Bibeln. Paulus talar inte om jämställda, moraliskt fullvuxna kristna homosexuella som lever i ett stadgat förhållande och vill ha det välsignat av Gud i den kyrka där de är döpta, firar gudstjänst, kanske arbetar osv... T o m Gabriella erkänner att Paulus skrev sina brev i en annan historik kontext och att man inte bara kan applicera deras situation på dagens samhälle.
    Paulus var ik den eneste som skrev i mot Homosexsualitet, men det hopper du radigt over?
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-03 21:33:04 följande:
    Ska man inte kunna göra någonting som folk reagerar på? Jag reagerar på att du är religiös, betyder det ingenting?Free Spirit skrev 2007-11-03 21:24:40 följande:
    Nei du må holde deg aldeles tyst!!
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-11-03 21:44:11 följande:
    Och med det har du väl liksom besvarat din egen fråga, eller hur?Free Spirit skrev 2007-11-03 21:41:03 följande:
    Nei..vi som ik godtar homofili..vi må bli overstyrt av lover og regler for at andre skal leve ut sin synd. Hvor riktigt er det mener du?
  • Free Spirit
    Pinja skrev 2007-11-03 21:56:18 följande:
    Free spirit; vad stör det dig vad andra syndar? Och vilken del i homosexualiteten anser du vara synd?
    Synde for være opp til folk. men nu er dette oppe til diskusjon så det holder i samfunnet..og det er mye krav om aksept..difor taler vi om hva homosexualiteter og at det ik er akspetabelt.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?