tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Emmel skrev 2007-11-03 19:52:27 följande:
Jag tycker att trosamfunden själva ska få bestämma vilka som ska få gifta sig i deras kyrka eller inte. Vad jag menar är att kyrka och stat ju är skilda från varandra och att kyrkan själv borde få bestämma... Annars borde ju staten gå in och bestämma att även muslimer, judar etc. ska få gifta sig i "sin kyrka". Men det vågar man inte eftersom då skulle man vara "rasister" och det är ju farligt. För mig som person spelar det ingen roll om homosexuella får gifta sig i kyrkan eller inte... men jag tycker att det är fel att staten ska bestämma hur det ska vara. I Sverige ska man vara så politiskt korrekt hela tiden, tycker jag. Ve den som tycker annolunda och vågar uttrycka det. Jag tror att det är därför som t ex Sverigedemokraterna gått så mycket frammåt. Gemene man som röstat på dem tycker nog inte precis som de gör, men de tycker nog att det är skönt med ett parti som VÅGAR uttrycka annat än det som är "rätt". Ett parti som i alla fall tar med sina tankar om Sveriges integrationspolitik. De andra partierna, utom möjligen FP, vågar ju inte säga något. //Emmel