Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Shadilly skrev 2007-10-26 02:57:23 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-25 14:08:07 följande:Nej jag tror ärligt talat inte att du riktigt vet vad det var du svarade på.Du skulle precis berätta på vilket sätt rent praktiskt det skadade samhället att homosexuella accepterades i större utsträckning, men sen höll du dig undan tråden ett tag.Alltså, om det betydde ökat antal bankrån, fler kärnkraftsolyckor eller vad det nu är. Vad är det alltså konkret som skadar?
    Nu tenkte du på hva som var konsekvensen for aksepten av homofili i samfunnet?

Det har du fått svar på for lenge siden..
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-10-26 17:30:36 följande:
    Free Spirit: jag undrar också vad det står i GT eller NT om homosexualitet, skulle du kunna berätta det?
    Har vert i gjenom den debatten så mange ganger nu og orker ik en gang til..ik nu i allefall. Men tar et par ex fra GT og NT..finst flere, men dette holder får eg tro.
    Vil ik ha noen videre diskusjon om saken.

3 Mos 18:22
    Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.
    1 Kor 6:9
    Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Inga otuktiga eller avgudadyrkare eller horkarlar eller män som ligger med andra män,
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-10-26 19:52:14 följande:
    Ok, så flator funkar ok då?
    Nei..du vet sikkert det!! Vi har vert i gjennom desse versene før. Og som sagt eg tar i den debatten nu. Du får ta den med Gabriellla om du vil.
  • Free Spirit
    Free Spirit skrev 2007-10-26 19:57:51 följande:
    Nei..du vet sikkert det!! Vi har vert i gjennom desse versene før. Og som sagt eg tar i den debatten nu. Du får ta den med Gabriellla om du vil.
    Forlått!! Tar ik den debatten nu..skulle det stå.
  • Free Spirit
    Shadilly skrev 2007-10-28 09:18:38 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-26 15:06:43 följande:Nej du svarade ju aldrig, du skrev att konsekvensen var konsekvensen. Det jag frågade efter var vad rent konkret den konsekvensen innehöll. Det har du inet svarat på.
    He..jo eg gjor det..det fint å lese i mitt første innlegg
  • Free Spirit
    ludenben skrev 2007-10-28 10:46:23 följande:
    svarar bara på ts:Ja jag tycker att hoomsexuella ska ha rätt att gifta sig och ha samma vilkor som vilket heteropar som helst.Men nej: jag tycker inte att de ska gifta sig i kyrkan. Bibeln förspråkar inte homosexualitet och jag tycker man ska respektera kristna och deras tro. Varför ska de gifta sig just där? Träder man in i kyrkan ska man respektera den kristna tron. Det behöver inte betyda att det är fel att vara homo. Jag kan jämföra det med att jag inte skulle sitta och äta en fläskkotlett på en muslimsk bönematta bland muslimer. Det är inget fel på fläskotletter eller att äta dom men det är fel plats att göra det på.Jag är FÖR homoäktenskap men det finns ett borgligt alternativ och man behöver inte eftersträva en plats som fördömer brudparet. Sen vet jag att det finns homosexuella präster och då är det okej om de går dit och blir vidga men att tvinga en präst anser att det är emot dennes tro att viga homo, det är fel.
    Endelig et fornuftigt person i denne tråden som har litt sundt vet
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-10-28 11:02:00 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 10:58:28 följande:Vilket inlägg är det? Och varför inte upprepa svaret snarare än att ha en lång utläggning om att man redan svarat? Det borde väl vara det lättaste?
    Legg det ned..visst hun ik vet hva eg snakker om så la det då være.
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-10-28 11:09:41 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 11:05:30 följande:Jag är bara så trött på alla undanflykter om att man minsann redan svarat på frågor, så fort man inte kan svara. Å andra sidan är det väl ingen som går på det längre, så det spelar kanske ingen roll.Om man hade ett svar på frågan, ett svar man redan givit, så vore det naturligtvis lättare att upprepa svaret snarare än dra igång en meningslös diskussion om att svaret finns någonstans tidigare i tråden [oklart var]. Och när man inte gör det [upprepar svaret] så kan var och en dra sina egna slutsatser.
    Det får være opp til deg når du blander deg inn i hva vi taler om..diskusjonen er over!!
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-10-28 11:30:52 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 11:13:10 följande:Man kan ju hoppas. Erfarenheten säger dock att den inte är det.
    Eg mente selvsagt det du og eg snakket om!!
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-10-28 13:25:48 följande:
    Efter mer än tusen inlägg hittade jag Free Spirits första inlägg i tråden [inlägg 1042]:"Eg synest ik homofile skal gifte seg alls. Og i allefall ik i kirken..dessuten får det være opp til hver enkelt prest og hans overbevisning om så er. Å tvinge igjen om en visel på grunn av politisk korrekthet? Helt på jordet.."Tyvärr fanns ju inte det utlovade svaret där. Märkligt, jag trodde verkligen att den här gången...
    Om du ik fant svaret, hva tar du frem dette for då?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?