Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Bare under på om det er om å gjøre å holde denne tråden levende på alle måter, hva er hensikten?

• Free Spirit
    BunnyBrown skrev 2007-10-28 14:08:45 följande:
    Jesus älskade alla och tog särskilt notis om de utstötta. Och det skall kyrkan också göra! Kyrkan skall aldrig vända tyggen åt någon eller ta ställning till rätt/fel. Kristendom talar om kärlek och i vårt moderna samhälle vet vi att kärlek kan uttrycka sig på många sätt (och vara fullt naturligt).Nu har jag inte läst hela tråden, ville bara delge hur jag som kristen i Svenska kyrkan ser på detta.
    Sant som du sier at kjærlighet kan uttrykke seg på forskjellige måter, og ved å sette grenser.
    Kjærlighet er ik å tillat alt!!
  • Free Spirit
    Mochride skrev 2007-10-28 15:31:56 följande:
    Den kristna tron säger väl att man inte ska dömma andra och att Gud älskar alla? En homosexuell person är inte sämre än någon annan. Kärlek som kärlek, tycker jag. Självklart borde de få gifta sig i kyrkan också. Ska en homosexuell nekas att utföra sin tro bara för att den har en annan läggning också?
    Jo klart Gud elsker alle!! Men som eg har sagt mange ganger før, han elsker og godtar ik alt vi gjør. Det er forskjell på handling og person.
  • Free Spirit
    markera skrev 2007-10-28 16:09:52 följande:
    Av ren nyfikenhet free spirit: Vad är det du gör som gud inte älskar och godtar? Och feramförallt, hur får du veta det?
    Din nyfikenhet får du styre..Du kan begyne med å lese dei ti bud..
  • Free Spirit
    Tussiluskan skrev 2007-10-28 22:03:27 följande:
    Free Spirit: jag förstår inte riktigt varför du bara svarar frågor med aggressivitet och spydighet istället föra att hålla dig till ämnet? Om du inte vill diskutera de här sakerna är det väl bättre att du inte är på den här tråden? Man blir ju lite sårad när man hittar en intressant tråd och ställer intressanta frågor och bara får till svar typ att "det ska väl du ta och skita i". Vill du inte själv liksom få fram något budskap av något slag, eller försöka att få folk att förstå hur du resonerar?
    det ska väl du ta och skita i" Nu bruker eg ik et slikt ordvalg..

Nu er eg ik helt sikker på hva du snakker om, kan du gje meg innlegg nr så eg vet exakt?

Dessuten så er eg trøtt å lei av at folk kommer med desperate forsøk på å holde tråden i live.
    Gjelder ik deg, men diverse folk som har debattert gjenom hele tråden.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-28 22:09:34 följande:
    Jag försöker ingenting. Jag bara vägrar ge mig i den här frågan. Det är jag inte ensam om, liksom...
    Må le her..du har ik forsøkt på det sier du?? Da er du ik ærlig!!

Men skal ik si noe mer om den saken.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-28 22:27:31 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 22:21:17 följande:Nej, jag försöker inte hålla tråden vid liv. Det är inte som att jag hoppar in och skriver nonsense varje gång det verkar börja dö ut.
    Sukk!! Du og flere holdt da på med å spotte så vidt eg kunne lese, men det har du sikkert glemt.
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-10-28 22:58:33 följande:
    Jag tror att de flesta av oss ickehomofober hoppas att den här diskussionen ska dö för att aldrig mer uppstå.
    Men da må du slutte og komme med lenker som fører til diskusjon.
  • Free Spirit
    BunnyBrown skrev 2007-10-28 23:04:40 följande:
    Om man är så omodern och onaturlig att man ej kan se Guds tanke med sann och ren kärlek som rättssnöre, så har man valt fel kyrka, kanske fel religion...
    Og da mener du?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-29 06:51:52 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 22:59:34 följande:Tyvärr är det så, i alla fall för mig, att jag inte kan låta er få sista ordet. Precis som ni inte kan låta oss få det, uppenbarligen. Så här sitter vi. *rycker på axlarna*
    Eg kan ik se at det er viktigt å ha siste ordet..
    Eg har tidligere holdt meg borte fra tråden fordi eg trodde at eg var med på å videreføre den, men der tok eg tydeligvis feil. Lenker og diskusjoner kom opp likavel. Og for å ik glemme spotting og trams. Du husker sikkert at Gabriella var innom og snudde i døra på grunn av barnsligeheter som dere bedrev med. Det er jo bare å gå bak i tråden å lese selv..så det er ik meg det står på.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?