Lycklig med Grodd skrev 2007-09-14 14:41:46 följande:
"Når eg taler om kraften i budsakapet så taler eg ut fra min radikale opplevelse av frelsen..og ik noen oppreping fra en forsamling.Har selv opplevd at det ER kraft gjennom biblens budskap..bedre?"Nej inte riktigt.Alla människor frestas av en eller en annan anledning.Vaför skulle tett textavsnitt i bibeln som handlar om frestelse bevisa att kristendomen är den rätta att bekämpa frestelse?Det visar väl snarare att du är för svag för att stå emot frestelse genom eget sunt förnuft?jag vill inte kränka dig, men jag skulle gärna vilja förstå hur du resonerar.Jag är en människa av sunt förnuft och behöver inga bibelord för att veta att jag lockas till något som är orätt.Orden du använde var ord som i alla länder används utan kristna.Jag har upplevt kraft genom många böckers budskap.Det betyder inte att jag gör Mankells kriminalromaner till min bibel
Jag har upplevt kraft genom många böckers budskap.Det betyder inte att jag gör Mankells kriminalromaner till min bibel.
*LER.det får eg da inderlig håpe at du ik gjør..
Noen undrende spørsmål til deg? Er du, var du kristen? Har du selv noen gang opplevd å ha møt Gud personligt?