Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 18:17:25 följande:
    precis min poäng faktiskt. Om djävulen kan lura en att tro fel, hur kan man veta att man blivit mött av just gud/jesus och inte lucifer? Seriöst...
    Vel, dj prøvde seg oxo..og har gjort det etter eg ble frelst med.

Om du er i en orkan så kan du aldri fornekte det, møter du Gud kan du ei heller tvile på at det var han. Du bare vet!!

Vel, eg kan forklare i evighet, men det endaste bevis er når dere selv opplever det. Da først forstår dere hva eg mener.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 18:42:54 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 18:18:53 följande:Återigen GT. Jag väntar fortfarande på att du ska gå ut och stena första bästa kvinna med kläder i syntetmaterial, grannens skrikiga barn eller kvinnan som har mens i kyrkan. Eller varenda polis, brandman eller sjukvårdare som jobbar på söndag. Ska du vara bokstavstroende ska du väl vara bokstavstroende.
    Men kjære du!! Eg har jo sagt det til deg sååå mange ganger at vi er ik under loven. Det er nåden som gjelder nu..Om du ik forstår det så heller si fra.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 18:45:29 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 18:22:34 följande:Lustigt, som sagt, att så många uttrycker exakt samma sak, men tror på helt andra saker än du, både i och utanför kristendomens ramar. Så antingen är gud större än biblar och andra böcker, eller så har flera av er, sannolikt även du, lurats av djävulen. Han är ju trots allt en ängel, och måste för en människa ha gudomlig kraft att visa.
    Det finst nu bare en Bibel, ik flere!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 18:54:40 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 18:52:47 följande:Så du tror på GT när det passar dig, men inte när det inte passar dig. Då är jag med.
    Vær så snill å les hva eg skriver..Eg snakket om loven!!! GT er mange bøker 40 stk..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 18:56:45 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 18:53:55 följande:Det finns visst flera biblar. Varje land har en egen översättning som skiljer sig en smula från varje annan, eftersom varje språk är annorlunda, en del sekter har litet annorlunda, olika större kyrkor skiljer sig litet i tolkningar... Det finns många biblar. Väldigt många.För att då inte tala om andra religioners heliga böcker.
    Men budskapet er endå det samme!! Andre religiøse bøker vet eg om..
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 19:08:08 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 19:06:00 följande:Men du har tidigare själv sagt att GT inte gäller längre. Så varför klamrar du dig fast vid en skapelsemyt som gud själv dissat?
    Da må du vise meg hvor eg skrev at GT ik gjelder lenger..sa vel det om loven, men som eg har sagt så mange ganger nu..vi er ik under loven .
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-14 23:19:38 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 19:34:19 följande:Du vet lika väl som jag att du skrev att NT innebar att GT inte längre gällde. Det vara mååååååånga sidor sedan, och du vet lika väl som jag att det är en nål i en höstack att hitta det enskilda inlägget här.
    Det kan eg ik huske å ha sagt, men gjentar meg selv..Det stemmer ik!!
  • Free Spirit
    Jan 39 skrev 2007-09-14 23:53:27 följande:
    Har inte diskussionen avlägsnat sig lite väl långt från Ts fråga nu ?Apmänniskor!! ?
    Kan det være muligt?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-15 00:44:20 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-14 23:30:08 följande:Nåja, jag orkar inte tjafsa om det.
    Takk!! Mente bare å si at da hadde eg evt skrevet feil.. Forlått om eg var utydlig.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-15 10:26:35 följande:
    Det jag finner lustigt är varför folk oroar sig över vad gud tycker.Seriöst, enligt uppenbarelseboken är det i alla fall bara 144000 "av kvinnor orörda män" ur israels stammar som kommer till himlen. Alla andra kommer råka illa ut på ett eller annat vis.
     Åpenbaringen er ik let å forstå seg på!!! Men eg tror du tar feil der..det gjelder menn!!

Johannes Åpenbaring 14:1

Deretter så jeg, se og se, et Lam står på Sion berg, og sammen med Han 144 000 som hadde Hans fars navn skrevet på panne.

14:3-4

Det synger en ny sang foran tronen, foran det fire livsvesesener og det eldste. Og ingen kunne lære dem sangen, uten det 144 00 som var frikjøpt fra jorden.

Dette er de som ikke var blitt urene med kvinner, for det er som jomfruer..
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?