Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

trollbottom skrev 2007-09-16 21:34:33 följande:
    Ja, men säg då vad man ska säga. För jag fattar inte hur man ska säga till en homosexuell att dom är syndiga, har felaktig leverne på ett snällt sätt utan att de ska känna att kyrkan inte är öppen för dom.
    Skal vi være tyst og si lev og synd så mye du vil..hvilken kjærlighet er det?
  • Free Spirit
    Mori skrev 2007-09-16 21:38:06 följande:
    Eller hur! Känns ju lite som predestinationsläran. Du föds som en syndare ochdet spelar ingen roll vad du gör, du sonar ändå inte dina synder....
    Nei det er jo bare å sette i gang å lyge, stjel være utro så det dundrer etter..en får ingen straff for det..det er helt ok!!
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-16 21:39:41 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-16 21:26:38 följande:Det var inte homosexualitet jag pratade om. Jag frågade vart i bibeln det står att Gud fördömer kärlek. Du svarade inte på min fråga. Jo, jag är en smart kvinna, jag använder min hjärna, min kunskap, samhällets kunskap och guds kärlek och utifrån det bildar jag mig en uppfattning och mina åsikter
    Er ik så vekk eg heller ser du..

Gud fordømmer synd!!
  • Free Spirit
    elfling skrev 2007-09-16 21:42:07 följande:
    gudrun:I och med att vi lever i demokrati så sker omröstningar om frågor som dessa, och då du och de med samma åsikt som du röstar för att homosexuella ej skall ha rättigheter som denna så är du en bidragande faktor, jo.Och till er andra vill jag bara säga, tror ni inte det är tillräckligt att som femtonåring förstå att jag aldrig kommer att kunna betraktas som "normal" i de allra mest vanliga sammanhang, utan att folk ska börja vifta med bibelcitat och påpeka att min läggning är en synd. Som någon skrev, vilken kärleksfull gud skapar människor för att sedan låta dem stenas till döds för något denne inte själv har valt?För att citera filmen 'Gray Matters':- "I'm never going to be able to walk down the street holding hands with my partner, without the rest of the world giving us a look... I may never have a wedding, that I once dreamed of... I may never have children... one day when I die; people will never give as much respect to my grieving lover as they would if she were my husband."- "Gray... it's not as if you made a choice..."- "That's what terrifies me, it's so much easier to be someone else."
    En gang for alle!! Gud skaper ingen homoseksuelle!! Glad
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-16 21:37:54 följande:
    Angående evangelierna så säger de direkt emot varandra på flera punkter. Det handlar alltså inte bara om att de beskriver olika händelser. Det tyder ju på att de är färgade av människorna som skrivit dem, snarare än helt igenom korrekta beskrivningar om vad som faktiskt hänt.
    Kom med exempel då!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-16 21:45:51 följande:
    Om man tittar ner i en gammal bok istället för att lyfta blicken mot skyn, ser man bara det som står i boken, och missar resten av härligheten.Jag utesluter inte att det finns en skapare, en gud om man så vill, men att denne skulle varit den småsinta, hatiska, sadistiska, kappvändande figur som bibeln beskriver kan jag inte i mina vildaste drömmar föreställa mig."Hej, jag skapade universum, och jag bryr mig om vad du äter på fredagar!" Not likely.
    Den beskrivelsen du gir av Gud stemmer ik med den Gud eg har møt!!
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-16 21:51:43 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-16 21:37:45 följande:Just för att visa på det absurda i att följa en regel, men inte alla andra - och det GÅR inte att följa alla andra, eftersom de motsäger varandra tämligen ofta.
    Vel, som eg har sagt flere ganger så bekrefter NT det med homosex.. flere ganger så den går inte
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-16 22:04:49 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-16 22:01:16 följande:Och då leder ju förstås frågan till vem som har rätt. Den som tror sig ha rätt i vad en bok säger, till punkt och pricka, likt prästerna på jesu tid, eller de som ser världen och skapelsen som den är.Om du läser bibeln, ser du att gud ändrar åsikt i den hela tiden. Ibland berömmer han folk för vad de gör, ibland straffar han dem för exakt samma sak. Så även om du utgår från bibeln kan du inte säga att gud är oföränderlig eller inte ändrar sig. Han ångrar sig till och med flera gånger.
    Han angret seg fordi han hadde sakapt menneske på grunn av deres store synd!! Mm..
    Han har som sagt for tusende gang bekreftet homosex flere ganger i NT..ik så at han angret på det.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-16 21:53:31 följande:
    Uppenbarligen inte, eftersom man glatt viger folk som haft premaritalt sex i kyrkan.
    Sex i kirken?
  • Free Spirit
    elfling skrev 2007-09-16 21:46:27 följande:
    Free Spirit:En gång för alla:Gud skapade inte Bibeln!
    Glad Nei det var mennesker som laget den, men det var innspirert av DHÅ!!

Om det inte hadde vert så hadde ik vi hatt alle desse bekreftelsen på at hans ord er sant!!

Hvilken bekreftelse? Som tex at liv blir forvandlet når en velger å tro på Hans ord.
    Der har eg flere vitnesbyrd å komme med så du kan si hva du vil!!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?