Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 13:15:29 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:11:48 följande:Många präster är alkoholister. Och varför skulle det vara fel? De bara försöker vara närmare Jesus via hans blod!?
    Ik spott er du snill!!
  • Free Spirit
    mindless skrev 2007-09-17 13:01:37 följande:
    Och angående det här med att man ska dra slutsatser av att det var just en man och en kvinna Gud skapade: I så fall borde det vara syndfullt med alla typer av äktenskap och förhållanden som inte stämmer överens med urmakarnas. Annan ålderskillnad, olika etnisk härkomst osv. Över huvud taget borde inte människor som inte heter Adam och Eva få gifta sig.Eller missförstår jag logiken?
    Glad Det er jo å vri på det hele!! *Ler
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-17 13:20:30 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:11:48 följande:Kyrkan stänger ute en massa människor. Att kyrkan är öppen är bara skitsnack
    Så er det iallefal ik hos oss!!
  • Free Spirit
    trollbottom skrev 2007-09-17 13:23:34 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:21:17 följande:Då är du bara blind, oseende. Till och med min kyrka som är väldigt öppen för att vara en kyrka stänger ute folk. Säkerligen inte medvetet men öppen, nä det är bara skitsnack.Och jag tror knappast en homosexuell skulle känna sig välkommen till din kyrka om denne mötte dig det första h*n gjorde
    Skulle ik kjenne seg velkommen? Tror du at om eg såg et homo par kom inn døren så ville eg hoppe på dem og be dem pelle seg ut for dei lever i synd? Vel da kan eg ik kunne ta imot noen ufrelste mennesker i min kirke. Eg kan si deg, eg ville tatt imot dem med en varm velkommst og et godt smil om munnen. så der tok du feil.
  • Free Spirit
    trolldamm skrev 2007-09-17 13:25:10 följande:
    Ja det tycker jag. De är väl lika mycket människor som oss andra.
    Ja homofile er like mye mennesker som oss andre..og like mye verdifulle.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 13:22:55 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:18:06 följande:Jag är inte sur på gud. Jag tror inte att en allskapare skulle göra sådana dumheter. Eller ens bry sig om sådana banaliteter som att beordra en grupp bakterier att ha ihjäl alla grannbakterier (för, som du säger, vi är små kryp jämfört med en sådan allskapare).Gud låter mer som en psykotisk figur ur någon maffiafilm än en god frälsare i GT. I NT är det andra bullar, men de tu gudarna har nästan inget gemensamt, annat än att det sägs att de är samma. GTs gud skulle inte skickat jesus, han hade dödat alla romarnas förstfödda, hackat deras kycklingar, mosat deras oliver och sedan talat om för judarna att åka till Rom och döda alla utom de ynsta oskulderna som skulle våldtas eller säljas som tjänarinnor eller något lika charmerande. NTs gud hade i GT inte bränt ned Sodom, mördat alla förstfödda i Egypten eller krävt att judarna skulle döda varenda levande själ i en grannstad.
    Eg ser hur du mener!! Men Gud er inget menneske folk glemmer det for ofte. Han er en mektig rettferdig og hellig Gud. Hans tanker er så mye større en våres, hans veier så anderledes en våres.

Eg kan si deg Dorian!! Før eg selv ble frelst og møte Gud personligt så hadde eg et merkligt syn på Gud. Han satt der oppe og var bare ute etter å slå meg i hode med sin hammer straks eg gjorde noe galt..han var fjerne og ik så god. Mange ting eg reagerte og ik forstod i Ordet, men etter møte med han som elsker meg med en slik dyp kjærlighet så forandret mitt syn seg på han, han åpenbarte ting som eg ik forstod.

Problemet er tror eg at vi forstå ik hans hellighet og hans tankegang mange ganger, og gjør våre egne tolkninger.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 13:39:57 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:30:28 följande:Så du hycklar helt enkelt. Mmm. Kan förvisso inte minnas att hyckleri ses som en synd i bibeln, men...
    Hykleri har eg inget til overs for, du vet kanskje ik at det går ann å elske synderen, men hate synden? Eg kan ik elske alle mennesker i meg selv, men Guds kjærlighet innom meg elsker dem.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 13:43:54 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:40:00 följande:Vi är guds avbild, vi är lika gud och förstår gud, det står i bibeln. Och på vad vis är det rättfärdigt och heligt att uppmana till slakten av hela städer, med män, kvinnor, barn, gamla..?
    Lik Gud og forstår han? På hvilken måte lik Gud?
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 13:51:05 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 13:46:48 följande:Vi är guds avbild. Genesis, om du minns.
    Vet det, men hur tolker du at vi er lik Gud? Det står nemlig ik noe om det..ik som eg har fått med eller kan huske.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-17 14:25:53 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-17 14:08:51 följande:Om man är någons avbild så är man lik. Det ingår i konceptet. Gammal hederlig semantik.
    Lik? Det står at vi er hans avbilde ik lik..eg tror at det er en viss forskjell der.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?