Inlägg från: Free Spirit |Visa alla inlägg
  • Free Spirit

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

qenzo skrev 2007-09-01 21:43:05 följande:
    En annan sak som slår mig är att så fort man VET ngt om Satanism, LeVay, Djävulen, lucifer eller va tusan man nu vill säga, så är man direkt satanist, Djävulsdyrkare osv osv.Att vara nyfiken och, i mina ögon, allmänbildad på fler områden än politik...det verkar inte vara okej alls.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 21:35:53 följande:
    Kremt!! Eg har ik sagt at du er satanist og har aldri tenkt så om deg endå..bare til opplysning.
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 21:47:06 följande:
    Ja nu är ju inte han heller utan morbida krav förstås, som alla andra religioner.Men vi är ju inne på sexbiten och där finns inga som helst hinder.Han önskar se människan söka sin lycka sexuellt, där den än må finnas. Visserligen skiter han i om någon eller båda parter är gifta, men han sätter heller inte homosexuella åt sidan.Alltså, min jämförelse var, att Gud säger "Fyfyfy!" och Satan "Varsågod och lev ditt liv!".Free Spirit skrev 2007-09-01 21:42:09 följande:
    Oki!!

Så klart det er skille på den Gode og onde makten om eg kan si det så..

Dj er jo bare ute etter å kjøre deg så langt ut på uføre som muligt..han er en løgnens far og ønsker ingen noe godt. Bare at du ødlegger ditt liv så godt du kan. men tingen er jo at han kommer som lysets engel som det står skrevet..at han fremstiller det om noe godt, men egentlig er det bare for å lokke mennesker bort fra det som er rett og godt og fører til liv.
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 21:49:50 följande:
    Nej men du var inte sen att hålla med då Gabriella sa att Satan styr de homosexuella.Och låter man sig styras av en tro, måste man ju räknas som anhängare, dvs i detta fall satanist eller djävulsdyrkare. ;)Free Spirit skrev 2007-09-01 21:45:58 följande:
    See!! Men det var ik så ment!! Det var ik i mitt sinne å se det fra den synsvinklel som du kommer frem med det her.

Godt at du tok det opp då så det ble oppklart. Dumt om du hadde sittet igjen med den misforståelsen. Glad
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 21:59:19 följande:
    Ja enligt din tro är det så, och nu säger jag inte att jag tror på satan, men eftersom just bisexualliteten i detta fall är det Goda för mig, så ger alltså Satan ett bättre val än Gud.Förstår du hur jag menar?Vad som är bättre för Gud är ju verkligen inte det bättre för Mig. Och för att säga det igen så följer jag ingens väg, vare sig om han heter Gud eller Djävulen.Eftersom det jag har läst hittills är att vi homosexuella enligt Gud hellre ska leva ensamma och i misär, så är Djävulen verkligen tvärtemot. Han VILL att vi ska leva som vi tycker, vilket ju just inom sexbiten är väldigt positivt.För oss är det ju inte förödande, och knappast för ngn annan heller.Free Spirit skrev 2007-09-01 21:53:15 följande:
    Å følge dj tycke vil eg holdt meg langt borte fra, for han vil det som er det motsatte av det beste for deg. dessuten kan ik vi mennesker gjøre alt vi føler for og har lyst til i denne verden.

Gud har ALLTID det beste i øye for deg!! Selv om du ik ser det nu fordi det ik passer din livstil så er det likavel så.
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 22:14:21 följande:
    Ja jag tänker inte säga emot dig där, för jag har inte mött vare sig Gud eller Djävul så jag vet vad de vill mig.Men jag kan inte se att Gud skulle önska mig allt gott i livet eftersom han, enligt er, fördömer min sexuella läggning.Och självklart kan vi inte göra som vi vill, men är det verkligen meningen att vi homo då ska leva ensamma och aldrig få uppleva kärleken?För som gay lever man inte ett bra liv med en person av motsatt kön.Jag som BIsexuell kan däremot finna kärlek i båda könen, men har valt att dela mitt liv med en kvinna.Free Spirit skrev 2007-09-01 22:05:50 följande:
    Gud vill ALLTID det beste for alle, inkludert deg..Han er ik enig i alt vi gjør bare. Han fordømmer ik noe uten at han selv vil gjøre noe med det. Det er jo ik alt vi kan greie selv og der kommer han inn i bilde.

Ja!! du selv valgte å leve med en kvinne..
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 22:38:51 följande:
    *asg*Du är för skön du :DMen det är ju som du säger. Väljer man att njuta av livet, sexuellt eller av kakan man inte fick ta, så får man sota för det resten av efterlivet. Eller ja, inte bara då, för Han har ju en hel armé av förordare som inte kan diskutera på saklig nivå... Men jag har iaf hittat en ;)Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 22:34:15 följande:
    Våre valg får ALLTD konsekvenser uansett om en liker det eller inte..
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 22:52:26 följande:
    Ja visst är det så, men varför inte unna oss allt gott i livet?Free Spirit skrev 2007-09-01 22:46:54 följande:
    klart vi kan unne oss noe godt i livet, så lenge det ik får dårlige konsikvenser for våre liv.
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:03:46 följande:
    Men jag struntar ju i vad som händer i livet efter döden... Men ändå ska jag få höra hur dålig jag är just nu?!Att leva med min flickvän får ju inte några dåliga konsekvenser för mig, och inte heller för ngn annan. Free Spirit skrev 2007-09-01 22:54:12 följande:
    Vedl eg er nu ik helt sikker på det.. Dessuten om du ik tror på et liv etter døden så betyr det ik at det ik finst. Og dessuten er det endaste nu når du lever at du kan besteme din fremtid i etter livet.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-01 23:10:22 följande:
    Klassisk skräckpropaganda för att skrämma in folk i normativitet.
    Om du holdt på å gå ut for et stup uten å vite om det, er det skremsels propaganda om noen hadde advart deg om det då??
  • Free Spirit
    qenzo skrev 2007-09-01 23:14:25 följande:
    Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.Jag har ju inte heller varit död, så jag vill inte ens gissa mig till vart jag ev kommer efteråt. Men eftersom jag och de mina mår bra, så måste ju mitt liv vara utomordentligt för mig och MIN familj.Free Spirit skrev 2007-09-01 23:06:36 följande:
    Men om det nu är en god Gud vi talar om så utsätter han inte sina "barn" för evig eld, pga att denne sökt kärlek.

Kan forstå meget godt din tanke der...men tingen er jo at Gud som ER kjærlighet er oxo rettferdig og hellig. Og en kriminel handling i hans øyne må og bør straffest. Om du forsår hva eg mener.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?