tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Gabriella S skrev 2007-09-09 13:42:20 följande:
Gabriella S skrev 2007-09-09 13:42:20 följande:
"Att låta en präst som inte aktivt tagit ställning mot de mörka krafterna i kyrkan DÖPA VÅRT BARN var fullständigt otänkbart för oss." Ska det stå. Det föll bort några ord...
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 14:00:50 följande:
Gabriella S skrev 2007-09-09 21:01:15 följande:
Gabriella S: "Och om ni tog åt er angående barn och Pride-festivaler, så är jag bara GLAD. Då kanske ni tänker lite, innan ni tar dit dom nästa gång..."
Nu har jag aldrig själv varit på Sthlm-Pride - och det har väl förmodligen inte du heller - men mitt intryck är att det är en rätt lugn och beskedlig tillställning som jag inte skulle tveka att ta med mig barn på. Till skillnad då från supa-knarka-knulla-i-buskarna-festivaler som Hultsfred och Sweden Rock. Jag antar att du tycker att det är minst lika hemskt, kanske värre tom, med föräldrar som tar med sig barn dit också?
Free Spirit skrev 2007-09-10 21:58:40 följande:
Alltså, problemet är ju inte att män i kjol och prideparaden ses som OT, för det har ju egentligen ingen direkt koppling till ämnet (mer än att homofoberna tycker att det är fel då, men de verkar tycka att en hel massa saker är fel...). Problemet är ju att även tämligen raka följdfrågor till homofobernas påståenden viftas bort som OT. Om man t ex hävdar att en lag i GT gäller men inte en annan så måste man ju kunna förklara varför. Eller om man hävdar att något är en synd så måste man kunna förklara vad synd är. Det handlar inte om att medvetet missförstå eller misstolka, det handlar om att vilja förstå. För mig är det fullständigt obegripligt att man som kristen kan fördöma andra människors ärliga och uppriktiga kärlekshandlingar. Och det blir inte mer begripligt av att de kristna homofoberna vägrar förklara vad de egentligen menar.
Dorian Ertymexx skrev 2007-09-12 23:23:11 följande: