Inlägg från: bbpop |Visa alla inlägg
  • bbpop

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian:
    Nu vet jag inte om nazisterna överklagade sina domar. Åke Green blev ju friad först i HD och då med motiveringen att han visserligen gjort sig skyldig till ett brott enligt svensk lag, men om målet hade gått upp i europadomstolen hade han förmodligen fått rätt där.

• bbpop

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-29 13:01:00 följande:

Ser också fram emot en förklaring på vad som är naturligt.
    Ja, det vore intressant.
  • bbpop

Så, hur går det? Har vi fått någon slags definition på vad som menas med naturligt/onaturligt?

• bbpop

mindless: Jo, den förklaringsmodellen ser ju onekligen snygg ut. Men av någon anledning känns det som om man liksom hoppat över nånting...

• bbpop

Gabriella S:
    Nu ska man ju inte dra för långt gående slutsatser av en omröstning på FL, men tycker du inte att resultatet här kan ses som en indikation på att ändå många tycker att äktenskapslagen ska vara könsneutral? Eller menar du att PK-normen är så stark att man inte vågar rösta efter sin verkliga övertygelse ens i en anonym omröstning på internet?

Och vilken massinvandring är det du talar om?

• bbpop

Gabriella S:
    Ja, som sagt var, jag vet att FL-omröstningar ska tas med en nypa salt eller sju. Det enda jag vill ha sagt är att resultatet här ändå måste kunna ses som ett tecken på att många "i stugorna" inte delar din åsikt. KD är väl idag det enda av riksdagspartierna som är uttalade motståndare till ett könsneutralt äktenskap, och de har gått bakåt i de senaste opinionsmätningarna. Jag tror t o m att de låg under 4% i förra veckan. Borde de inte snarare gå framåt om motståndet nu var så starkt?

• bbpop

Gabriella:
    Ja, självklart är riksdagsvalet en kompromiss. Men eftersom du skrev att den här frågan är en viktig principfråga och att det finns ett stort motstånd bland väljarna så borde det kanske synas iallafall litegrann i opinionsmätningarna. Även om det naturligtvis är andra frågor som väger in så skulle man väl kunna tänka sig att KD åtminstone inte backade, med tanke på att frågan ändå har fått rätt stor uppmärksamhet under den senaste tiden.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?