Inlägg från: bbpop |Visa alla inlägg
  • bbpop

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Jan 39 skrev 2007-11-03 00:54:11 följande:

En man som gillar hårspray och heminredning är ingen riktig man i min värld.Sitter han och kammar My Little Pony också ?Förstår inte vad bögar vill gifta sig i kyrkan för ?
    Så, hur definierar DU "en riktig man"?
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-11-04 00:59:02 följande:

Hvor er respekten for kirkens tro?
    Ja, det kan man undra. Vi är ju flera här som upprepade gånger har skrivit att homofobiska åsikter går helt emot vår kristna övertygelse. Var finns respekten för vår tro? Din bibeltolkning/-syn är INTE den enda möjliga eller den enda rätta. Vi som inte håller med drivs INTE av PK-ideal eller trendkänslighet. Respektera det.
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-11-04 01:30:02 följande:

Du respekterer min åsikt, men ber meg godta homofili..hmm..får det ik helt i hop
    Det är viss skillnad mellan att respektera en åsikt och att respektera andra människors liv. Jag tror inte att någon ber dig godta homosexualitet. Du är nog inte ens tillfrågad.
  • bbpop

Gabriella S skrev 2007-11-05 18:46:36 följande:

VARFÖR kom man på den "rätta"
    tolkningen precis NU, när det i vissa samhällen har blivit PK med
    homosexualitet..? Är inte det ett lite väl osannolikt
    sammanträffande..?
    Nej, det är inget osannolikt sammanträffande. Det har snarare att göra med att vi idag vet betydligt mycket mer om homosexualitet än vad man gjorde för tvåtusen år sedan. Därför är det många som hävdar att det som beskrivs i bibeln har rätt lite att göra med det vi idag talar om när vi talar om homosexuella relationer.
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-11-05 19:11:28 följande:

Nu synest eg du må ta en haik..Det som blir beskrevet i Bibelen er jo klart og tydlig hva det handler om..det er ik snakk om å ta oppvasken heller. Så den bortforklaringen din kan du gå lenger på landet med..
    Det är ingen bortförklaring. Det är en förklaring.
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-11-05 19:11:28 följande:

Det som blir beskrevet i Bibelen er jo klart og tydlig hva det handler om..
    Hade det varit så klart och tydligt som du och andra kristna homofober vill påskina hade vi inte haft den här diskussionen överhuvudtaget.
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-11-05 19:33:14 följande:

Har du enda ik fått med deg at eg ik er homfob..så lett å bare slenge det ut bare for at en har et annet syn.
    Sorry, jag skulle naturligtvis ha skrivt "du och andra med starkt homofobiska åsikter".
  • bbpop

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:11:32 följande:

Vi har diskussionen p.g.a. att det finns så otroligt mycket dumt folk här i världen. Och här i Sverige, samt ett fåtal andra länder, så har det dumma folket märkligt nog fått tolkningsföreträde...
    Så, alla som inte tycker som du är korkade?
    Det var ju en trevlig inställning till omvärlden...
  • bbpop

Jaja. Att framställa sig själv som icke-PK är ett billigt sätt att framstå som radikal utan att egentligen säga något med innehåll.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?