Inlägg från: Moxie |Visa alla inlägg
  • Moxie

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:42:08 följande:

Men vi konstaterade ju redan häromdagen, att vad vi uppfattar som vackert hos en annan människa är lika över hela jorden och medfött. SÅ mycket ändras inte i hjärnan på tvåtusen år. Nästan ingenting ändras på tvåtusen år, rättare sagt...
    Nej, *du* påstod det, men det är en grav missuppfattning av ett statistiskt genomsnitt.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:46:18 följande:

...Att barn blir lika sina föräldrar observerade folk redan långt innan vi visste något om genitik. Varför tror du annars att spermabanker i USA så tydligt listar donatorns IQ, utbildning, yrke, idrottsprestationer etc.? Och att det kostar mer att få sperma från ett praktexemplar?
    Kan det vara så...att privata företag i USA skulle kunna tänkas vara inte helt sanningsenliga i sin marknadsföring? Och att de gärna tjänar pengar på folk som inte begriper bättre?!? Nä...

Barn är lika andra i sin släkt. Förvisso mamma och pappa, men också mor-och farföräldrar, syskon, kusiner...Så visst ärvs egenskaper, men inte alltid direkt.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:50:33 följande:

JIngen har väl heller kunnat förklara hur den tillverkats - OM den nu tillverkats av människohand..?
    Jodå.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-09 22:54:42 följande:

Men grejen är ju, att det inte går att göra något fungerande system ALLS, om man utesluter en eller ett par komponenter. Utan det förutsätter i så fall att alla komponenter uppstod samtidigt av en fullkomlig slump... Och många, många gånger - för det finns så många system. Och även hela organsystem är svåra att förklara; hur de har kunnat fortsätta utvecklas i rätt riktning, innan det fanns någon som helst funktion som var till nytta för värddjuret.
    Tok heller. Nu har du oförstått igen.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:04:09 följande:

Där ser man! I så fall måste det blandas ihop överallt!
    Ofta. Och ju okunnigare desto oftare. Och icke-katoliker som försöker svänga sig med katolska begrepp är ofta skrämmande okunniga.

Varför jag vet? För att jag fått på tafsen när jag okunnigt svängde mig med katolska begrepp
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:26:01 följande:

Fast "medgivande" är ett väldigt luddigt begrepp. Jag är övertygad om att en människa med normal självkänsla inte skulle låta sig domineras på det sättet. Och att en fullt normal människa inte skulle vilja dominera någon annan heller. Det där med "kvinnan tige i församlingen" handlade just om församlingen. Kvinnliga präster, alltså. Ingen annanstans! :)
    "Normal självkänsla"? Där normal är...Ah, förlåt - "Normal" betyder "Så som Gabriella tycker". Nå, då är det säkert sant. Men irrelevant, för de flesta.

Nej, det handlade inte om kvinnliga präster. Jösses.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-09-09 23:29:52 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 23:12:27 följande:Jo, för nästan dom enda som har möjlighet att skaffa fler än två barn idag, är dom som lever på någon form av bidrag. SAMT hemmafrufamiljer där maken har en hög inkomst (och dom är naturligvis inte dumma, men de är inte så många idag eftersom det inte uppmuntras av samhället). Det funkar inte att ha fler än två barn, om man har en arbetsgivare som blir sur varje gång man meddelar att det är dags för en ny mammaledighet snart... Och kvinnor som har karriärambitioner, kan definitivt inte ta paus fler gånger än HÖGST två. Många karriärkvinnor skaffar inga barn alls idag.Och de intelligenta männen är gifta med intelligenta kvinnor nästan alltid. Så deras gener går också i stå.
    Jag hör ett plaskande ljud...Ah, det är en ny hög Gabriella-fördomar som slaskar ner golvet.

Tillattbörjamed, och återigen: Har du något stöd för det där, eller är det bara expressenvisdom? För det andra: Vad för sunkig arbetsgivare har du? Och de intelligenta männen stannar väl hemma med sina barn såpass lång tid så att det inte blir ett särskilt stort avbräck för kvinnan, eller? Och hurihelafridensnamn lyckades mina föräldrar producera tre syskon till mig, när det inte går att ha fler än två barn om man inte går på bidrag? Och...Nä. Det är så mycket dumt då det är ju helt barockt.
  • Moxie

Jag är lite besviken på att vi inte ska få höra "Armenierspåret" idag. Jag som väntat så...Nå, jag får väl poppa nya popkorn och bänka mig framför utsändningen imorgon kväll också, då

Om jag nu var riktigt rabiat, så skulle jag snarfa igenom hela trådens Gabriella-inlägg, och göra lite sammanställningar. Topp tio raka självmotsägelser, top tio ogrundade fördomar, topp tio grava faktafel...Men så rabiat är jag inte. Men ändå...Jösses.

Armenier. Jag begriper inte alls.

• Moxie

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-10 07:09:37 följande:

Jomen det är ju därför folk är otrogna. För att alla är likadana."Men Greta, varför står du i dörren och gråter... och om du står där, vem fan har jag sex med nu!?" ;)
    *ASGARV*
  • Moxie

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-09 23:59:31 följande:

Word.Just armenien-biten ser jag också fram emot.Jag måste kolla med mina ännu mer historiebevandrade vänner om det ens FANNS armenier på den tiden. Jag är litet skeptisk, ärligt talat. Tror det var skyter och cimmerier som bodde däråt, men jag kan ha blandat ihop saker förstås.
    Jag läste på lite i gårkväll, när det blev klart att showen inte skulle fortsätta mer. Kungariket Armenien är tydligen skitgammalt, och var sedermera det första land/nation/vadmannuskakalladetpådentiden som antog kristendomen som statsreligion. Det råknas visst med att Armenien fick sina första kristna församlingar runt 40-50-talet också. Mycket skoj man lär sig på det här sättet
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?