Enäggstvillingar?
Är det någon som har erfarenhet av enäggstvillingar? Var hos läkaren igår och gjorde ultraljud och dom sa att troligtvis är det enäggstvillingar men dom låg i två hinnsäckar? Vad menar dom med det?
Är det någon som har erfarenhet av enäggstvillingar? Var hos läkaren igår och gjorde ultraljud och dom sa att troligtvis är det enäggstvillingar men dom låg i två hinnsäckar? Vad menar dom med det?
Hejsan alla, var till BM idag och allt verkar bra. Lagade middag till familjen av pur glädje (istället för att koka makaroner och steka köttbullar).
Tjaba ett inlägg i fel tråd, vi ses på ett annat ställe!
UWO BaraJag skrev 2007-09-11 09:27:53 följande:
...tja, man vet aldrig. Jag har ju ett enäggspar och ett tvåäggs. Och jag vet en till här på fl som har så.
Detta är ju en hel vetenskap. Men om jag inte har fattat fel på en del läkare så kan dom aldrig säga med all säkerhet om det är enäggs eller tvåäggs?
Vid enäggs-Allt beror på när ägget delar sig, tidigt = två moderkakor och varsin innre och varsin yttre hinnsäck.= tjock skiljevägg.
Sent- kan bli gemensam moderkaka, gemensam yttre hinnsäck men varsin innre hinnsäck.
väldigt sent eller alltförsent- delar både innre och yttre hinnsäck och det är också så som siamesiska (ihopväxta)tvillingar ligger
Var hos läkaren igår och fick svar på mina frågor, mina delar moderkaka, har en gemensam yttre hinnsäck men varsin inre hinnsäck med en tunn skiljevägg emellan. Överläkaren var t o m inne så han borde veta vad han pratar om. Huvudsaken är iallafall att allt är bra och allt var jättebra, dom är hur livliga som helst..