• drummelfjollan

Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??

JAg har lagt märke till att ofta kan det vara kö till den vanliga toaletten och hgandikapptoan är ledig. Varför är det så tar man för givet att en handikappad inte kan hålla sig!! Själv går jag på handikapptoan ser ingen skillnad!!

• Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??
  • Hannah76

Men den toan är till för dem som inte kan välja vilken de ska gå på.

• kaksmulan

Det har inte jag lagt märke till faktiskt! Därimot om det kommer någon med barnvagn eller med rullstol så brukar jag släppa in dem före till skötrumstoalett respektive handikappstoan.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Emma77

Den är väl först och främst för handikappade som har svårt att gå på en vanlig toalett. Men om den är ledig så använder jag också den...

Olivia 060102 Olivias lillebror bf 080114
  • trollmammsis

brikar också gå där, oftast e ju skötbordet där... jo men det är väl att det ska finnas en toalett som är tillräckligt stor för rullstol m.m. men givetvis kan det vara upptaget där med, kanske redan en rullstolsburen där inne....

• MosterMaja

Det gör jag också.. Jag går på killtoan (så länge det inte är pissoar) om den är ledig & det är kö på tjejernas också. Då brukar folk glo som fågelholkar & tycka att man är alldeles GALEN! Va fan, toa som toa!

• Helena77

Men handikapptoan finns ju pga att rullstolsburna inte kan använda dom vanliga toaletterna eftersom dom oftast är för små.
    Det handlar ju inte om att dom inte kan hålla sig...
    Och att det inte är lika lång kö till den beror ju på att det inte finns lika många rullstolsburna som självgående.

• Helena77

Men sen är det ju inte hela världen om en icke handikappad använder den toan om den är ledig förstås.

• drummelfjollan

Jo jag vet att handikapp toan finns till för människor sopm har svårt att gå på vanlig toalett eller inte kan...men jag menar att om det är kö till den vanliga toaletten (som jag givetvis tar i första hand)Så får jag väl gå på handikapptoan för en handikappad kan väl hålla sig man ska väl inte utgå ifrån att de är inkontinenta eller!?

• drummelfjollan

men jag har aldrig sett 10 rullstolsburna stå i kö!!

• Billy och Jag

jag är tarmsjuk och KAN inte hålla mig så pass att jag hinner stå i en kö.. så naturligtvis tar jag handikappstoan om den finns!

Men däremot undrar jag.. Varför måste man sträcka sig såååååååå långt för att nå pappret? Alla handikappade har ju inte ens assistent med sig på toa..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??