Inlägg från: MosterMaja |Visa alla inlägg
  • MosterMaja

Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??

Det gör jag också.. Jag går på killtoan (så länge det inte är pissoar) om den är ledig & det är kö på tjejernas också. Då brukar folk glo som fågelholkar & tycka att man är alldeles GALEN! Va fan, toa som toa!

• MosterMaja

I ett sånt läge skulle jag oxå självklart lämna företräde, jag tar bara handikapptoan om det inte är nån kö till den, men lång till vanliga..

Jag tänkte oxå på det där med parkeringen..men då är det ju oftast längre tid det handlar om, plus att det är olagligt..

nenny skrev 2007-08-28 14:04:43 följande:
    Jag blev lite irriterad när jag var på stan med en rullstolsbunden som jag vårdade. det stod ickehandikappade förre oss i kön och hon hade bråttom att gå (ingen möjlighet att hålla sig länge).. Folk vägrade släppa förre henne till toan!!!! Jag hade självklart lämnat företräde! Men jag ser inget fel med att gå på en handikapp toalett om man sett sig runt omkring och förvissat sig om att det inte finns handikappade i närheten. Samtidigt tänker jag tanken att ingen skulle parkera på en handikapp plats?!
  • MosterMaja

Ja, det är ju inte direkt det en toalett är till för, även om små tjejer kanske vill tro att toaletten är större för att de ska få plats fler där inne..

NiWa skrev 2007-08-28 14:27:31 följande:
    Om man flyttar på sig när "nån som jag" kommer är det helt ok. Galet irriterande dock när jag (allt som oftast) får knipa pga att tre tjejer är inne samtidigt och ska sminka och pyssla...
  • MosterMaja

Haha, något får man väl unna sig?!

NiWa skrev 2007-08-28 14:30:55 följande:
    Mm, eller par som tar chansen...
Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??