Inlägg från: drummelfjollan |Visa alla inlägg
  • drummelfjollan

Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??

JAg har lagt märke till att ofta kan det vara kö till den vanliga toaletten och hgandikapptoan är ledig. Varför är det så tar man för givet att en handikappad inte kan hålla sig!! Själv går jag på handikapptoan ser ingen skillnad!!

• Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??
  • drummelfjollan

Jo jag vet att handikapp toan finns till för människor sopm har svårt att gå på vanlig toalett eller inte kan...men jag menar att om det är kö till den vanliga toaletten (som jag givetvis tar i första hand)Så får jag väl gå på handikapptoan för en handikappad kan väl hålla sig man ska väl inte utgå ifrån att de är inkontinenta eller!?

• drummelfjollan

men jag har aldrig sett 10 rullstolsburna stå i kö!!

• drummelfjollan

Det där med pappret kan man ju undra!! och givetvis kommer det en rullstol får ju den gå före....men om personen i fråga kommer när jag är inne så kan ju han vänta oxå för jag kanske hade panik till toan jag oxå....ingen skillnad tycker jag om man inte är sjuk i magen men det kan jag inte veta innan=)

• drummelfjollan

Detdär med pakeringsplats är en annan sak och förbjudet dessutom... det finns så få handikapp platser men det finns nästan handikappvänliga toaletter där det finns vanliga... inte riktigt men nästan

• drummelfjollan

håller med pikkuenkeli!!

Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??