• drummelfjollan

Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??

JAg har lagt märke till att ofta kan det vara kö till den vanliga toaletten och hgandikapptoan är ledig. Varför är det så tar man för givet att en handikappad inte kan hålla sig!! Själv går jag på handikapptoan ser ingen skillnad!!

• Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??
  • nenny

Bara man länar företräde till handikappade tycker jag det är okej att använda toaletten! =)

• Xgirl83
    Pikku Enkeli skrev 2007-08-28 14:20:47 följande:
    Jag är livrädd för "vanliga lås" på toaletter, handikapptoaletter har oftast ett sånt där lås som är att man "vinklar upp" handtaget. Därför går jag på handikapptoaletten.
    Då är vi två.
  • vitaudi
    drummelfjollan skrev 2007-08-28 14:15:06 följande:
    håller med pikkuenkeli!!
    Jag med.
  • NiWa

Om man flyttar på sig när "nån som jag" kommer är det helt ok. Galet irriterande dock när jag (allt som oftast) får knipa pga att tre tjejer är inne samtidigt och ska sminka och pyssla...

BF i början av januari (v. 35 av 40). *lycka*
  • MosterMaja

Ja, det är ju inte direkt det en toalett är till för, även om små tjejer kanske vill tro att toaletten är större för att de ska få plats fler där inne..

NiWa skrev 2007-08-28 14:27:31 följande:
    Om man flyttar på sig när "nån som jag" kommer är det helt ok. Galet irriterande dock när jag (allt som oftast) får knipa pga att tre tjejer är inne samtidigt och ska sminka och pyssla...
  • NiWa

Mm, eller par som tar chansen...

• MosterMaja

Haha, något får man väl unna sig?!

NiWa skrev 2007-08-28 14:30:55 följande:
    Mm, eller par som tar chansen...
  • NiWa

Lugnt, men inte om jag druckit tre öl och har panik. Generad

• Ulli
    Pikku Enkeli skrev 2007-08-28 14:09:47 följande:
    En handikapptoalett ser inte jag som att den är till för enbart handikappade, utan att just den toaletten fungerar lika bra för handikappade.
    Precis
  • ModerBlå

självklart går jag på handikappstoan om det inte är kö där och ingen handikappad inom synhåll. Man kan väl inte stå och vänta på att en handikappad ska komma och gå på toan
    Det är ju inte detsamma som handikappsparkeringen för där får du ju böter om man ställer sig på en sådan plats och inte är handikappad.
    Man blir ju knappast bötfälld för att ha gått på handikappstoan om man in te är handikappad

Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??