• drummelfjollan

Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??

JAg har lagt märke till att ofta kan det vara kö till den vanliga toaletten och hgandikapptoan är ledig. Varför är det så tar man för givet att en handikappad inte kan hålla sig!! Själv går jag på handikapptoan ser ingen skillnad!!

• Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??
  • nenny

Jag blev lite irriterad när jag var på stan med en rullstolsbunden som jag vårdade. det stod ickehandikappade förre oss i kön och hon hade bråttom att gå (ingen möjlighet att hålla sig länge).. Folk vägrade släppa förre henne till toan!!!! Jag hade självklart lämnat företräde!

Men jag ser inget fel med att gå på en handikapp toalett om man sett sig runt omkring och förvissat sig om att det inte finns handikappade i närheten. Samtidigt tänker jag tanken att ingen skulle parkera på en handikapp plats?!

• kaksmulan
    Lone Star State skrev 2007-08-28 14:04:42 följande:
    jag är tarmsjuk och KAN inte hålla mig så pass att jag hinner stå i en kö.. så naturligtvis tar jag handikappstoan om den finns! Men däremot undrar jag.. Varför måste man sträcka sig såååååååå långt för att nå pappret? Alla handikappade har ju inte ens assistent med sig på toa..
    Det där med papperert på handikapptoaletterna har jag också undrat över! Om man som icke handikappad inte når papperet så hur sjutton ska en rullstolsburen kunna nå det då??
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Butterscotch

Jag går också på handikapptoan om det inte är mindre kö där. Skulle dock naturligtvis låta en handikappad person gå före.

• Pikku Enkeli

En handikapptoalett ser inte jag som att den är till för enbart handikappade, utan att just den toaletten fungerar lika bra för handikappade.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • drummelfjollan

Det där med pappret kan man ju undra!! och givetvis kommer det en rullstol får ju den gå före....men om personen i fråga kommer när jag är inne så kan ju han vänta oxå för jag kanske hade panik till toan jag oxå....ingen skillnad tycker jag om man inte är sjuk i magen men det kan jag inte veta innan=)

• MosterMaja

I ett sånt läge skulle jag oxå självklart lämna företräde, jag tar bara handikapptoan om det inte är nån kö till den, men lång till vanliga..

Jag tänkte oxå på det där med parkeringen..men då är det ju oftast längre tid det handlar om, plus att det är olagligt..

nenny skrev 2007-08-28 14:04:43 följande:
    Jag blev lite irriterad när jag var på stan med en rullstolsbunden som jag vårdade. det stod ickehandikappade förre oss i kön och hon hade bråttom att gå (ingen möjlighet att hålla sig länge).. Folk vägrade släppa förre henne till toan!!!! Jag hade självklart lämnat företräde! Men jag ser inget fel med att gå på en handikapp toalett om man sett sig runt omkring och förvissat sig om att det inte finns handikappade i närheten. Samtidigt tänker jag tanken att ingen skulle parkera på en handikapp plats?!
  • drummelfjollan

Detdär med pakeringsplats är en annan sak och förbjudet dessutom... det finns så få handikapp platser men det finns nästan handikappvänliga toaletter där det finns vanliga... inte riktigt men nästan

• drummelfjollan

håller med pikkuenkeli!!

• Xgirl83

Jag har aldrig tänkt på att handikapptoaletter skulle vara BARA för handikappade, faktiskt. Jag väljer alltid hellre handikapptoan pga att jag har cellskräck och HATAR att gå på okända toaletter. Handikapptoaletter är mycket större så därför känns det inte lika instängt där. Kanske jag räknas som handikappad då?

Men jag har heller aldrig upplevt att jag skulle ha hindrat någon handikappad att gå på toa.

• Pikku Enkeli

Jag är livrädd för "vanliga lås" på toaletter, handikapptoaletter har oftast ett sånt där lås som är att man "vinklar upp" handtaget. Därför går jag på handikapptoaletten.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
Svar på tråden Får icke handikappade (rullstolsburna) gå på handikapptoalett??