Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 5

Adamama: Det låter som om du är värd lite av den där chokladen! Vad du har legat i idag!

Förlåt en ovetande, men är sammandragningar "bara" obehagligt eller kan det på något sätt vara farligt för barnet? Det låter som något väldigt läskigt...

• Smultron och glass

Adamama: Tack för svar. Men då tycker jag definitivt att du ska krypa ner i soffan med chokladen

• Smultron och glass

Ejni: Jättefint kök och oj vilken underbar fläkt!

Salmiak: Det låter som om utbyggnaden kommer bli superfin.
    Tips på vad du kan göra med bokstäverna från Panduro: Knyt en liten spetsrosett runt och sälj dem som shabby på Tradera för många pengar

Gemelli: Nä, vad jobbigt! Tänker tjejen gå på stört också, eller har hon någon uppsägningstid? Är det svårt att få tag i personal inom din bransch? Usch, vad tråkigt! Varför ville hon sluta just nu?

Juliah: Vad typiskt att din mamma gått och blivit förkyld just idag!

Mimmamum: Vilken söt häst!

• Smultron och glass

Juliah: Jag tycker de var söta! Vad kostar frakten från Isabella Smith på ett ungefär?

• Smultron och glass

Juliah: Ja det var ju en del för frakten. Å andra sidan är det ju trots allt ända från Danmark, och de har mycket fina saker som inte finns här hemma... Jag har spanat in några grejer, så det blir nog en beställning här snart

• Smultron och glass

Adamama: Hmmm vilket dilemma. Jag har tyvärr inte heller några råd att komma med just nu.

• Smultron och glass
    NyfikenRosa skrev 2007-08-31 15:59:54 följande:
    Gem... önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt.Jag är så jäkla trött på allt jag med. Jag blir aldrig gravid. Jag får inga jobb trots intervjuer. Min nya chef är ... ja jag vill inte ens skriva ordet! Kan NÅGOT gå bra? Jag vill bara ta mitt pick och pack och flytta till Dalarna och köpa ett vackert hus och renovera tills jag dör...
    Usch, vad jobbigt det låter! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag verkligen hoppas att du både får en liten bebis och ett bättre jobb!
  • Smultron och glass

Salmiak: Det ser ut att bli väldigt fint och fräscht! Jag försökte hitta en bild på hur det nuvarande huset ser ut, men jag hittade ingen. Är det "gamla" huset i samma stil, eller kommer det bli en stilbrytning mellan huset och tillbyggnaden? Det runda fönstret ser ut som ett kajutafönster

Mori: Vilken söt! Har du gjort den i lera?

Jag har blivit Ikea-utmanad i min blogg. Om någon känner för att ta sig an utmaningen är ni mer än välkomna!

smultronochglass.blogg.se

• Smultron och glass

Oj, vad ni har skrivit i helgen! Jag hinner inte läsa allt, men jag skummade lite och det verkar som om det är många som är lite "inredningströtta". Jag känner lite likadant, och jag tror det beror lite på vädret för mig. Jag älskar visserligen början på hösten när träden får fin färg och luften blir friskare, men inte när den kommer i augusti! I oktober känns mer okej. Sen har jag insett att jag har mycket mycket att göra ute på landet. Vissa små projekt och vissa stora, och just nu känns det väldigt övermäktigt. Men men, jag får skriva listor, när jag får saker på pränt känns det som om jag har koll och då brukar det bli lite lättare!

Jag har förresten varit på spismurarkurs i helgen och lärt mig hur man murar upp en rörspis från grunden. Det var hur kul som helst! Jag ska skriva ett inlägg i bloggen om det sen.

• Smultron och glass

Salmiak: Superfina kuddar, som vanligt!

Svar på tråden Vita hem del 5