Vita hem del 5
LCroft: Hon låter som en liten sötnos! Tur att hon själv inser att hon är lite för liten för smink, om 10 år är hon ju 18, och det låter som en bra tid att börja sminka sig
LCroft: Hon låter som en liten sötnos! Tur att hon själv inser att hon är lite för liten för smink, om 10 år är hon ju 18, och det låter som en bra tid att börja sminka sig
Smajla: Jag har alltid haft tur med mina svärmödrar och framför allt min nuvarande. Jag läste lite i någon anna tråd här på FL om några fruktansvärda svärisar, och det verkar vara ett rent h-e att inte gå ihop med sin mans mamma!
JeaJea: Jag blir också lite småmobbad. Vad är det med dessa killar? Om jag ska ta kort på något så frågar han direkt med fånig röst om det ska vara till bloggen. Men jag är ändå ganska glad att jag får ha inredningen i fred, tänk om han hade varit en sån som har väldigt starka åsikter och vill ha typ mörkröda väggar mörkblått tak med målade moln och bokhyllor i bok (sån som drar mot orange)!
Alfas: Jag gillar tapeten, och på din beskrivning låter den ännu finare.
Gemelli: Sambon meddelar att gott fika är det bästa sättet att få rörisen att göra ett bra jobb
Numberone: Lycka till!
På lunchen gick vi till några inredningsbutiker. Jag ska ta mig tusan inte jobba i stan, för hur mycket jag än säger att jag inte ska shoppa så kan jag inte låta bli! Nu har jag hittat en korg som skulle passa jättebra som vedkorg, och en rosa tvättbalja (typ som den jag visade i bloggen härom dagen, men inte i nät utan heltäckt). Jag har eftermiddagen på mig att fundera!
JeaJea: Oh, hur har jag kunnat missa din blogg?!
Jättefina arrangemang! Jag är inte ett dugg avundsjuk på din butik...
Med tanke på antalet besökare per dag så får inte jag heller speciellt många kommentarer. Å andra sidan kommenterar inte jag heller i alla bloggar jag läser (men jag försöker bli duktigare, för det är ju så kul att få kommentarer).
Numberone: Usch, vad jobbigt det låter! Jag håller tummarna för att det ska gå bra! Vad skönt att du har en så stöttande man.
Aneka: 40 garderober finns inte på Ikea, men "vanliga" byggvaruhus har oftare 40 och 60 cm breda. Eller så köper du ett högskåp från köksavdelningen på Ikea.
Ska du ändå såga till hyllplanen är det billigare att köpa på byggvaruhus. En sån "hyllplansbräda" räcker till ganska många hyllplan.
Är det förresten någon som har diskstället från Madame Stoltz? Det skulle vara så fint på landet, men det är ju hyfsat dyrt så jag vill vara säker på att våra tallrikar verkligen får plats innan jag beställer ett (vi har ganska stora tallrikar).
Smajla: Många fina bilder!
JeaJea: Jättefint, verkligen!
Mimmamum: Det där diskstället är superfint, men det är inte riktigt det jag tänker på. Det ser ut såhär www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view%5fid=12929&category%5fid=93
Men ungefär hur stora tallrikar har du? Jag tror mina är strax under 30 cm i diameter.
Är ditt köpt i Sverige?
Mimmamum: Åh, har du namnet på den butiken? Jag tycker jag har letat mig fördärvad efter en svensk butik som säljer de där diskställen. Om jag ber riktigt riktigt snällt kanske de kan skicka även om de inte har någon webbshop.
God förmiddag!
Jag har varit på landet i helgen, och inte läst någonting. Nu läste jag bara sista sidan, för sen ska jag ta itu med att lösa ett jobbigt jobbrelaterat problem (om alla var lika bra som jag så skulle det inte uppstå några problem )