Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 5

NR: Tack för friskmedicinen, jag tror det hjälpte
    Det är ingen fara på taket med mig, jag är bara lite yr.

Ni som vet: Vad är RS?

Malins: Usch, vad otäckt med fallet i trappan. Hoppas stelheten ger med sig!

Enji: Vad spännande, snart dags alltså! Skönt att få iordning toaletten innan BF.

Julia: Ert vardagsrum är ju jättemysigt! Det är förresten inte alls svårt att klä om en lampskärm.

VSM: Nämen, vilket sätt! Nej, du ska absolut inte ställa dig och laga hennes mat. Vilka människor det finns! Att göra tjälknöl, javisst. Men att dessutom begära att du ska fixa kyckilng och såser till så många personer, trots att du dessutom redan sagt ifrån! Om det inte är någon du absolut vill hålla kontakten med så skulle jag faktiskt inte gå på bröllopet.

Förresten, klart man får handla pysselsaker för barnbidraget. Pysselsaker gör mamma glad, glad mamma är bra för barn = pengarna har indirekt gått till barnen

• Smultron och glass

Peak: Vilken jävla kärring! Sådär ska de absolut inte agera! Fy vad arg jag blir. Jag känner många som under de glada studiedagarna jobbade extra som vakter, och har ofta hört olika snatterihistorier, den ena mer fantasirik än den andra. Men alla har också poänterat att man skiljer på "folk och folk" och självklart går man inte på någon som så uppenbart glömt att betala en sak. Upptäcker vakten det i affären brukar de påminna lite fint. För någon vecka sedan lyckades min sambos syrra "snatta" en hel back med läsk. Men de i affären bara skrattade när hon kom tillbaka.

• Smultron och glass

VSM: Tack! Det där viruset låter läskigt!

Ha en jätteskön LYX-dag!

• Smultron och glass

Nä, efter en såndär händelse skulle faktiskt inte jag heller våga eller ens vilja gå tillbaka! Finns det något annat HM du kan gå till istället?

• Smultron och glass

NR: Jag förstår att det måste vara fruktansvärt. Lider verkligen med dig!

Karamellfabriken: Jag skulle nog faktiskt hellre haft kvar det fyrkantiga fönstret. Eller möjligtvis bytt ut båda fönstrena mot runda.

• Smultron och glass

NR: Jag kan inte ens föreställa mig vad du måste känna. Jag vet faktiskt inte ens vad jag ska skriva. Jag hoppas i alla fall att du kommer tillbaka snart!

Salmiak: Jag läser din blogg! Kom tillbaka!

Jeajea: Men säger folk på allvar sånt om ert hem? Det jag har sett har allt varit superfint. Skit samma om det är lite ogräs här, eller en oformad buske där. Hellre leva med lite damm i hörnen än dö i ett pedantiskt hem!

Samma med Julia, att folk orkar bry sig! Man får gärna ha åsikter om mitt hem - när jag har bett om dem! Annars får de gladeligen knipa igen tjatterhålet. Jag tror att både min familj och mina vänner vet det vid det här laget (nåja, komplimanger är självklart alltid välkommet).

• Smultron och glass

Jag har förresten två nya inlägg. Jag gjorde rosa maränger idag! (efter tips från marängtjejen själv, mildamaränger ni vet )

smultronochglass.blogg.se

• Smultron och glass

Nu ska jag gå och krama sambon. Vi fick precis reda på att hans förra jobbarkompis lider av cancer och förmodligen inte kommer att klara sig. Hon är lika gammal som jag, 26 år, har man, barn och hus och borde vara som lyckligast.

Nu känner jag mig ganska "liten" som klagade över illamående och yrsel :-S

• Smultron och glass

Julia: Tack. Jag har aldrig träffat henne, men det känns ändå fruktansvärt. Värre för sambon. Hans barndomskompis gick dessutom bort i cancer precis när vi blev tillsammans (fem år sedan), han var bara strax över 20. En hemsk sjukdom!

Det där med hembesök hos dig är jag förresten helt med på

Peak: Gud vad bra av dig!

• Smultron och glass

Kajsa: Vad skönt, nu slipper jag bli sjukt sugen på salmiak så fort jag ser dig Nä, men vad bra att du inte försvann för gott, att starta om sådär kan nog vara en bra idé!

Svar på tråden Vita hem del 5