Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 5

Salmiak6 skrev 2007-09-04 09:20:51 följande:
    Det är på hösten som man planterar lökar!
    Haha, jag som trodde att de planterades på våren Då fick jag ytterligare en uppgift till nästa helg då vi åker till landet. De vill helst ha soliga lägen antar jag?

Kan man plantera snödroppar?
  • Smultron och glass

Salmiak: Då får jag helt enkelt trycka ner lite lökar både på solsidan och skuggsidan. Vad roligt, nu har jag lärt mig något nytt!

Ajajaj för din visdomstand! Usch, det är inte roligt med tandvärk!

• Smultron och glass

Oj, vad mycket känslor det är i tråden idag. Jag känner mig nästan lite rörd själv, och jag är varken gravid eller nybliven mamma!

Juliah: Vad är det för superfog ni använder?

Gemelli: Vad är det för sänggavel?

LCroft: Så du känner dig också lite motivationslös? Det känns som om det är lite smittsamt då de flesta verkar känna sig lite "nere" just nu. Hoppas det känns bättre snart!

Jag har väl en väldans tur eftersom "min" hantverkare alltid tror på mina idéer, trots att de inte är standard. Jag behöver oftast inte ens övertala honom speciellt länge. Förmodligen för att han är så van vid att jag ändå alltid får min vilja igenom så han kämpar inte ens emot längre

• Smultron och glass
    gemelli skrev 2007-09-04 12:44:41 följande:
    Oj jag vet inte om dom har någon bild på den. Var där för några veckor sen och blev kär i en sänggavel med vitt inklätt tyg på en huvudgavel.
    Oj, såg nu att du redan svarat
  • Smultron och glass

Är det någon som vet ungefär hur mycket ljung brukar kosta? Jag såg några som var så himla fina i en butik här vid jobbet, men de brukar vara dyra för det mesta men just ljung vet jag inte vad det brukar kosta.

• Smultron och glass

JeaJea, tack! Då var det överpris här, 59 kr!

Gemelli: Oj, 10 000 per barn! Det är ju hutlöst mycket pengar! Vad gör de med alla pengar? Säljer ni bingolotter, står i café osv. utöver det också? Jag vet inte riktigt vad jag kan ge för råd, men jag tycker nog att det är på tok för dyrt. Min lillebror har spelat hockey sedan han var liten, och det är ju en hutlöst dyr sport, men då är det skydd m.m. som kostar, inte själva avgiften till klubben (benskydd för över 15000 tjohooo). Det var iofs inte förrän han blev större som skydden kostade så mycket, och när de är mindre brukar dessutom klubben sponsra med skydd.

Jaja, det här blev bara svammel. Jag tycker i alla fall att man ska göra allt man kan för att stödja barn i deras fritidsintressen, och att barn sportar är ju det bästa som finns. Men går det att byta klubb så skulle jag nog göra det.

• Smultron och glass

gemelli skrev 2007-09-04 13:31:42 följande:

Det är en utvecklingslag/representationslag klubbens bästa 95:or. Dom åker på träningsläger bor på hotell, åker på cuper i andra länder. Så ja visst får dom nått för pengarna. Men dom här 10 000 kr räcker inte, min ena son var iväg till danmark för ett tag sen med laget och då skulle dom ha yttligare 2000 kr för en HELGEN Näää tror egentligen allt handlar om att det ska ha det bästa av allt, det som klubben tror är det bästa. Nyaste kläderna, nyaste bollarna. Men inte har dom barnen roligare för det!?
    Jag förstår. Men ändå, min brorsa har också varit ute och spelat i andra länder osv. Men inte kostade terminsavgiften så mycket för det. Visst behövdes mer pengar till just resorna, men då gjorde de också vad de kunde för att hålla ner kostnaderna - bodde på vandrarhem istället för hotell osv. Nä, det ska ju handla om att ha roligt, och det enda som måste vara nytt är väl skorna!

Vad säger pojkarna själva? Kan de tänka sig att byta klubb, eller skulle hela umgängeskretsen försvinna då? Å andra sidan brukar det inte vara några problem att få nya kompisar i nytt lag.
  • Smultron och glass

gemelli skrev 2007-09-04 13:54:11 följande:

Joo men tydligen passar det inte dom här barnen att hålla nere kostnaderna. Nu spelar dom i U2 som är laget under, dom ska åka till en cup om två helger som kostar 2000 kr st alltså 4000 kr för oss 1 HELG Vi har inte frågat killarna så jättemkt, men visst ena delen vill ju vara kvar och den andra säger att det skulle vara kul, för det är u ändå en allsvensk klubb. Så det är ju stort
    Nä, jag förstod att deras attityd är "bara det bästa är gott nog". Frustrerande! Det borde ju vara fler än ni som reagerar, trots fd justitieminister och teliachef! Men försök byta lag, det är mitt råd!
  • Smultron och glass

Emmasa: Nej, väggorden som var så fina! Jag såg faktiskt inte heller att det saknades ett "d" förrän du skrev det.

• Smultron och glass

Emmasa: Förstår att du stör dig. Så är det alltid, när man väl upptäcker något så kan man liksom inte släppa det, och man är ju som mest kritisk i sitt eget hem. Jag tycker i alla fall att väggorden är superfina, och jag tänkte inte på det förrän du sa det!

Grattis förresten, om än väldigt sent. Jag hade helt missat att du var gravid *rodnar lite*. Spännande med UL!

Mimmi: superfin kran!

Himmelbit: Jag tycker också att det beror på hur mycket plats man har. Två handfat kan vara väldigt snyggt, och framför allt lyxigt. Men det får inte se inklämt ut! Hos oss fungerar det bra med bara ett, som dessutom är mindre än standard för att få plats med badkar (vårt badrum är på typ 1 kvm och jag älskar att bada!).

Svar på tråden Vita hem del 5