Vita hem del 5
Jag har förresten nytt i bloggen. Inga nya inredningssaker, men lite anekdoter och historier från när jag jobbade på Ikea.
smultronochglass.blogg.se
Jag har förresten nytt i bloggen. Inga nya inredningssaker, men lite anekdoter och historier från när jag jobbade på Ikea.
smultronochglass.blogg.se
Gemelli: Åh, nej vad jobbigt! Hoppas det "bara" är vanligt magont och att det går över snart, och att lilla bebisen flyttar lite på fossingarna så att du kan andas igen!
Lasseliten: Jag är ju ingen expert på graviditeter och så, men min sambos syster var magsjuk när hon skulle föda. Inte så himla trevligt. Det positiva var dock att hon och familjen fick ha ett helt eget rum under hela vistelsen på sjukhuset.
Birks och Kalles mamma: Hihi, det är just det. Jag får väldigt många frågor om vilken hemförsäkring som är bäst, eller motorfordonsförsäkring. Men sånt är ju bara tråkigt (och jag har knappt koll på mina egna försäkringar). Jag jobbar med försäkringar åt stora företag, så om du har ett stort sågverk eller så så kan jag nog svara på frågor Så alla blir bara besvikna när jag ska ge tips om försäkringar, men desto gladare när min sambo ger tips om rör
LissAnna: Jag tycker nog att det är något mörkt. Men det kanske är för att jag inte är van, och vi går ju trots allt mot mörkare tider så då passar en lite murrigare färg.
Busan: Grattis, det kommer bli så fint med Wilma!
Mori: Vilka himla söta hjärtan!
Själv är jag gräsänka ikväll, sambon kommer inte hem förrän imorgon kväll eller på söndag. Jag funderade på att bjuda hit någon eller gå ut. Men det är så skönt att vara ensam hemma! Det händer alldels för sällan. Så ikväll lyssnar jag på hög musik, skriver brev (hur ofta skriver man handskrivna brev?) och pysslar lite.
Ha en trevlig kväll allihop!
God förmiddag!
Idag blev jag väckt av två hungriga katter som busade med mina tår. Men det var inte förrän klockan 8, så jag ska inte klaga Å andra sidan gick jag och lade mig kl 5, så jag är lite trött i alla fall...
VSM, jag har missat vad du jobbar med, men det låter fruktansvärt att sitta bredvid någon som dör. Å andra sidan skänkte du säkert lite lugn åt hon som låg där.
Juliah, jag jobbar med en tjej som har tvillingar som är ca två år. Hon brukar sucka avundsjukt när jag berättar att jag ska ta sovmorgon, eller bara vara ensam hemma. Jag får ständigt höra att jag ska ta tillvara på varenda "egen" minut, för sen blir det svårt
Lasseliten, åh ett Smeg-kylskåp, så avundsjuk jag blir!!! Jag försöker övertala sambon att vi absolut måste ha ett sånt på landet, men han tycker det är lite onödigt dyrt för ett kylskåp vi knappt använder. Och hemma är frysdelen för liten för oss
Peak, vilken fin dagisbok! Jag ska inreda vår gäststuga till ett pysselrum, och när det är klart ska jag scrappa massvis! Det är så svårt hemma i lilla lägenheten för jag har ingen riktig plats, och så har jag ju två katter som gärna vill vara med och leka och ingen dörr till köket (där jag kan pyssla). De iofs ändå jama hysteriskt om jag försöte stänga ut dem, de är så sällskapliga och ska alltid vara i samma rum som jag är i.
LCroft, vad mysigt det låter!
Gemelli, vad skönt att du åker in! Men vilket fruktansvärt bemötande av den första BM! Är det någon gång man är riktigt orolig så är det väl när ens barn (födda eller ofödda) är inblandade. Hoppas du slipper henne i fortsättningen!
NyfikenRosa: Du skulle haft med ett "allt"-alternativ
NyfikenRosa, jag har röstat
(men jag gillar blandningen av både inredning, kläder och mat&bak, så sluta inte med något)
Jag förstår inte hur ni kommer ihåg att kommentera allt! Jag har glömt bort hälften, men här är lite i alla fall
Mori: Grattis till symaskinen! Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att klappa på saker jag gillar. Sambon tycker att jag är knäpp
Gemelli: Skönt att du mår bättre! Oj, vilka dilemman, tänk om man var ekonomiskt oberoende så att man kunde köpa vilken tomt och vilket hus man ville! Jag skulle nog satsa på läget (dvs tomten) i första hand, och kan ni stycka av är det ju perfekt.
FruPuffen: Hoppas det blir en liten bebis i natt!
Knyttis: Vad fin gungan blev!
Skogsstjärnan: Vilken snäll farmor som sytt såna fina dockor!
Jag har lite nytt i bloggen också smultronochglass.blogg.se
Nu ska jag och Oskar (min ena kisse) krypa ner under en filt och titta på TV och dricka te (min katt gillar te... men han får inte, jag tror inte det är så nyttigt för katter).