Vita hem del 5
Är det någon av er som vet var man kan köpa Mateus tårtfat i Stockholm? Jag var på NK, och där har de Mateus, men inte just tårtfaten.
Är det någon av er som vet var man kan köpa Mateus tårtfat i Stockholm? Jag var på NK, och där har de Mateus, men inte just tårtfaten.
Oj, hur många har du gjort? De var riktigt fina! Smart med fotohörnen så att man kan spara fotot även om man inte är typen som sparar inbjudningskort och sånt (fast fina inbjudningskort är synd att slänga!).
Pärla1, Oj tusan! Vad duktig du är!
Adamama, jag skulle nog hellre välja sand i färgen än en guldlist. En guldlist tycker jag är lite för vass att gå barfota på (min pappa har det i sitt hus). Å andra sidan kan sanden slita på kläderna om man har barn som gillar att åka kana i trappan (och vilka barn gillar inte det?). Men behövs det något alls, jag har gått i målade trappor som inte varit hala alls, men det kanske beror på vilken typ av färg man använder.
ÄlskarNova, supersöta kuddar!
Salmiak, vad synd med lampan! Men inte kan väl köparen sätta negativt omdöme för det, det tror jag inte. Maila en bild som bevis så ordnar det sig nog.
Stackars din lilltjej! Och din andra som missade första skoldagen! Riktig otur.
Fru Puffen, Vad fint det blev med skyltarna!
Tillägg till Blomman85, Det funkar bäst om man har en mjuk blyertspenna som ger ifrån sig mer blyerts.
Camilla R, tack för tipset! Att jag inte själv tänkte på Room, det var ju där jag såg Mateus för första gången *tankspridd*. Dennys Home ska jag också besöka.
Värsta Supermamman, jag tänkte mig också precis såna gardiner som Gemelli visade på bilden. Det tror jag blir superfint. Appropå de där linnegardinerna från Ikea så har jag såna, dessutom köpta med personalrabatt på någon typ av personalrabattsdag, så jag betalade nästan ingenting för dem (retas lite )
Jag har förresten också en blogg. Den handlar visserligen inte uteslutande om inredning, men det finns lite om stugan vi köpt där. Om det är någon som vill kika smultronochglass.blogg.se/
Adamama, Jag tycker det är jättesnyggt med både vita och gråa trappor (grått på "golvet" alltså). Jag har inte sett bilden på den gröna trappan i Lantlif, och jag har lite svårt att föreställa mig just en grön trappa. Å andra sidan tycker jag att det kan vara jättesnyggt med exempelvis ett par "gammalgröna" pardörrar, eller ett grönt skåp (men det ska vara just den där gammeldagsa färgen... inte skogsgrön typ, svårt att förklara), så det kanske är jättefint med en grön trappa. Jag måste nog spana in den bilden i tidningen.
Ja, eftersom bilden kom från Lantlif förstod jag nästan att det var rätt typ av färg
Är det i tidningen som är ute nu? Den hade jag ändå tänkt köpa. Om jag vågar, jag har redan nu problem med att välja om vi ska måla trappen (och golvet i hallen) vitt eller ljusgrått ute på landet. Tänk om jag får ännu en färg att dilemma över!
Mitt inlägg ovan var till Adamama