Vita hem del 5
Vad tråkigt! Men bloggen finns ju kvar som sagt!
Det känns som om det har varit ganska mycket turbulens på sista tiden.
Vad tråkigt! Men bloggen finns ju kvar som sagt!
Det känns som om det har varit ganska mycket turbulens på sista tiden.
Kajsa M skrev 2007-10-03 22:37:02 följande:
Mamma Zara skrev 2007-10-03 22:42:46 följande:
Bea: Jag skulle välja Åminne. Men jag är väldigt partisk, jag och Hemnes rök ihop ett antal gånger när jag jobbade på Ikea. Jag blev totalt mobbad av den där byrån och tar det ytterst personligt!
God morgon!
Kajsa, vilken fin lampa!
Jag har ett litet nytt inlägg i bloggen, om kanelbullar (och annan bakning). smultronochglass.blogg.se
Malins: Jag tror det kan skära sig lite om du väljer en vit som är bruten mot grått. En varmare vit blir nog bättre. Jag hade iofs valt en vitvit, men det är för att jag inte är jätteförtjust i vitt som går mot gult. Det beror iofs på vad du har för färg på möbler, alla mina möbler är antingen råvita eller gråvita och mot det tycker jag det gula framhävs lite för mycket. Har du möbler som är mer naturvita smälter ju väggarna in på ett annat sätt om de är gulbrutna.
Kajsa M skrev 2007-10-04 14:50:46 följande:
Lillvilda: Håller tummarna! Det där med budgivning är verkligen påfrestande, mina stackars nerver klara inte sånt! Vår budgivning tog dessutom jättelång tid så jag var ett nervvrak på jobbet! Först var det rena kriget om vår sommarstuga, sen förlorade vi (jag grät många arga tårar). Sen strulade de andra köparna så säljarna ville inte sälja till dem, utan tog kontakt med oss igen istället. Vi lyckades tom pruta! Men jag vågade inte hoppas på något förrän pappren var signade, jag blev jättearg på sambon när han började prata om stället som "vårt" (stackarn). Phew, skönt att det är över för den här gången!
Nu måste jag rusa hem så jag inte missar vår tvättid igen.
Är det inte tragiskt att det redan är mörkt när man går till jobbet och sen mörkt när man går hem?!
Hej hej!
Såg att ni pratat om Ledin. Han har skrivit en låt till min pappas tjej (eller vad tusan man nu säger om några som börjar närma sig 50). Det är en av hans mer kända låtar, men jag lyssnar inte alls på honom så jag kommer inte ihåg vilken det är.
Vi har planer på att döpa vår stuga, men vi är inte helt överens om namn. Jag kallar det för "Smultronstället" bara för att när vi började leta stuga så sa jag att jag ville ha ett litet smultronställe.
Någon frågade om alla hinner pyssla och fixa varje dag. Jag gör det definitivt inte, jag jobbar alldeles för mycket. Jag åker hemifrån mellan 7 och 8 på morgonen, och kommer i bästa fall hem till 19-19.30, men ofta långt efter det (det tar ca 30 min för mig att åka till jobbet). Jag snor till mig små pauser på jobbet då jag kollar in lite här för att få mitt inredningsbehov lite mättat i alla fall Jag önskar jag kunde pyssla mer, men just nu är det såhär det ser ut och det har jag börjat acceptera.
Bea: Nej fy så tråkigt med barnvakten! Och jättetråkigt med din make!
Hannah: Om du menar samma sak som jag gör med pärllister så finns det att köpa på byggvaruhus.