Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita hem del 5

Ankmor: Om man har heltäckande tyg kan man sätta gardinstången en bit ovanför fönstret så att själva gardinen bara täcker väggen ovanför fönstret och bara en liten del av fönstret. Då luras man att tro att fönstret fortsätter under gardinen. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag gjort så i köket på landet. Där har vi bara ett pyttelitet fönster, men det är ett tråkigt fönster utan spröjs så jag vill ändå "mjuka" upp det lite med lite tyg. Det syns inte att det jag täcker med gardinen egentligen är väggen ovanför fönstret.

Jag skulle vilja göra så i resten av huset också, men där går fönstren ända upp till taket så det går inte. Men allt ljusinsläpp behövs så jag vill inte täcka fönstren med hissgardiner, som jag egentligen vill ha, så just nu har jag inga gardiner alls.

• Smultron och glass

Mimmi: Skönt att du överlevde kalaset! Jag kommer ihåg när min lillebror hade kalas och jag utsågs till "kalasfixare" - det tog på krafterna

Sylt: Jag lärde mig cykla med stödhjul, och hittills har jag inte upptäckt några bestående men, så det verkar vara en lite halvlöjlig regel.

• Smultron och glass

Mimmi: Haha, då förstår jag att du är härdad!

• Smultron och glass

Lasseliten: Jag tycker ditt kylskåp är så fint på utsidan, så istället för att trängas på insidan sätter jag mig på en pall på utsidan och njuter av utsikten

Appropå Smegen, kan man ha den mot en vägg och fortfarande öppna dörren, eller måste man ha en glipa mellan väggen och dörren?

Birks och Kalles mamma: Vi har ett "diskskåp", det är underbart! Aldrig disk som står framme.

• Smultron och glass

Haha, och bättre tycker jag. Jag tyckete det såg ut som om man inte riktigt fick plats att sitta i soffan med de runda kuddarna (men det kan bero på att min "lilla" bak behöver lite utrymme...)

• Smultron och glass
    MildaMaränger skrev 2007-10-15 06:35:13 följande:
    hej alla underbara! Jag har bytt namn ( fd nyfiken rosa) och kände att pressen på mig att lyckas bli gravid igen blev för stor så jag vilade ett tag.har en liten hemlis också.... jag testade precis +!!!!! jag skakar och är så sjukt nervös...ett stark + blev det!!!har saknat er!
    Åh, GRATTIS!!!

Vad kul att du är tillbaka!
  • Smultron och glass

God morgon!

Julia: Tänk, efter allt letande efter en röris, och så är det din granne som kan hjälpa till!

• Smultron och glass

Lägg in i gästlistan:

mölndal
    längtar efter bäbis
    mimmamum
    JeaJea
    mufflon
    LCroft
    Birks och Kalles mamma
    mimmi006
    Pärla1
    lillafruluva
    Karamellfabriken
    Smultron och glass

• Smultron och glass

Åh, jag behövde en liten vit och lugn paus. Jag har precis haft en hetsig diskussion med en kollega. Jag jobbar mellan 10-12 timmar varje dag, och nu kommer det komma en period som är ännu stressigare! Det är meningen att vi ska samarbeta, men jag känner att han vill lägga över lite för mycket arbete på mig. Jag KAN INTE ta på mig mer, det går bara inte! Han jobbar också mycket, men inte riktigt lika mycket som jag och så länge han inte är den som släcker och låser här varje dag så tänker jag inte ta på mig mer. Men varför ska det vara så himla svårt att säga ifrån? Jag är ganska duktig på att säga nej, men jag får ändå alltid dåligt samvete efteråt, fast jag absolut inte borde ha det!

Förlåt för tråkigt inlägg.

• Smultron och glass

Jag föll bort

mölndal
    längtar efter bäbis
    mimmamum
    jeajea
    Mufflon
    LCroft
    Birks och Kalles mamma
    mimmi006
    Pärla1