Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

mimmamum skrev 2007-11-01 19:03:01 följande:
    Jag vet faktiskt inte! Jag har en hög beställningar redan, känner mig en aning stressad! Vill ju hinna lite eget också!
    Förstår det! Det får kanske bli en födelsedagspresent till maken istället för julklapp. Han fyller 2 feb.
    Han kan ju få något som jag har glädje av, eller hur?

I Mors Dagspresent fick jag blommor som jag ett flertal gånger poängterat att jag tycker är onödigt. Dyrt och så lever dom i en vecka. Då kan jag hellre få ett blomträd eller en orkidé om han inte har hunnit köpa nåt innan, som man kan ha lite glädje av.
    Sen har jag sagt att nån ljuslykta är ju aldrig fel om han nån gång kan komma ihåg viktiga datum.

Härom veckan slängde han sina "Ullletofflor" för dom var sönder och frågar mig: När är det Fars Dag egentligen, ett par nya tofflor vore ju inte fel.

Jaha möjligtvis i julklapp svarade jag. Men hade redan tänkt att han skulle få en Änglapålle. Men han får det i födelsedagspresent istället.

I Fars Dagspresent blir det nog nya krukväxter till sovrummet
  • Sagalin
    mimmamum skrev 2007-11-01 19:06:06 följande:
    Vilken explosion det har blivit av hjärtljusstakar! Man ser dem i varje affär just nu! Undra vad Ingela Westergaard tycker om det!?
    Hon är nog inte så glad!

Det är ju precis som när "Elflugan" kom och sen fanns det massor med kopior, allt från rena plagiat till hjärtformade ljusstakar.
  • Sagalin

Anton, den var fin.

Jag är sugen på den ljusstaken från Åhlens med men vet inte när jag kommer dit.

• Sagalin

Mimmamum, jag hade gärna haft en orginal men jag vet knappt var jag skulle få tag på den och sen tycker jag den är lite för dyr för min plånbok, kostar väl runt 1000kr?

• Sagalin

Ja just det. När Marcus kom hem så mötte Saga honom i dörren, jag var i köket och höll på att ge Jacob mat.
    -Var har ni gjort av speglen, frågar han Saga
    -Mamma målar den, svarar Saga.
    -Målar mamma speglen?
    -Ja, den blir jättefin.

Så då behövde han inte fråga mig. Ibland är det bra med små hjälpredor.

• Sagalin
    mimmi006 skrev 2007-11-01 19:33:25 följande:
    näää, 2000
    oj då. Ja då får jag verkligen nöja mig med en kopia.

Finns det nån hemsida där man kan se dem?
  • Sagalin

Smajla, näe då. Jag hade nog inte kommit på att jag skulle googla fram en bild utan försökt förklara och det är ju inte så lätt.

• Sagalin

Grrr, det är några utklädda ungar utanför som går runt och skriker.
    Hoppas dom inte väcker barnen, och dessutom var Halloween igår!

Svar på tråden Vita hem del 5