Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Jag köpte i lördags en sån vit papperskorg från Åhlens som några har här inne till att ha leksaker i barnens lekrum. Den rymmer en hel del.
    Jag har inte fotat Sagas nya säng ännu men ska försöka hinna med imorgon. Jag har inte hunnit städa mer än ett våningsplan i helgen, så imorgon när Jacob sover måste jag dammsuga och torka golven på övervåningen. Jag fattar inte vad en helg tar vägen nånstans.

• Sagalin

Juliah, vad roligt att tvätstugan är färdig. Du skulle sett vår tvättstuga när vi flyttade hit. Den var nog ännu värre, fast jag behövde aldrig stå med värmepistol på ledningarna. Tyvärr har jag nog inga kort på hur den såg ut innan vi målade om, tog väck hemsk möglig inredning från -46 och kaklade golvet.

• Sagalin

usch vad det tar på krafterna att tvinga på dottern 3,5år andra kläder än kjol eller klänning. Varför kan man inte bara ta på sig sina jeans och tunika utan att börja skrika helt hysterisk och sparkas och slåss?!
    Tyvärr så tar mitt tålamod slut när hon bråkar och Jacob är trött och gråter på golvet, så man är så jättepedagoisk och "slänger" ner henne i sängen och slår igen dörren.
    Jag trodde aldrig innan jag fick barn att man skulle ha lust att slå sina barn, men en trotsig treårig dam som är såååå envis, så kan jag har en viss förståelse om man tar tag i sitt barn ibland. aldrig slå men att man få hålla fast dem.

Jag blir så ledsen när jag blir arg på henne och man tappar lusten till att göra något kul tillsammans

• Sagalin
    juliah skrev 2007-10-29 09:06:32 följande:
    Men usch. Förstår så väl hur frustrerande det är emellanåt. Jag brukar gå iväg en stund när det är som värst för att lugna ner mig själv.Man är inte mer än människa.
    Tack, man känner sig som man är världens hemskaste mamma när sånt här sker.
    En sak är säker, hon ska inte få se Lotta på Bråkmakargatan något mer. Hon blev ännu värre sen hon lånat den filmen av en kompis. Som tur är har vi lämnat tillbaka dem.
    Men hon säger typ 10ggr om dagen, dumma Mamma, du bestämmer inte över mig!
    Igår var vi i en lampaffär, där dom även sålde barnsaker. Saga ville givetvis ha något men kallade mig hela tiden Malin i affären, när jag tillsist får bära iväg henne för hon börja pilla på allt säger hon "du bestämmer inte över mig!" och slår till mig i ansiktet. Som tur va var Marcus med så han tog henne och jag tog Jacob och så sa han att man få inte slå mamma så.
     Jag kände mig som om jag var hennes hemska plastmamma. Jag blir så ledsen, jag fattar inte vad det är med henne.
  • Sagalin

Nublu, Mettan, tack kan behöva lite uppmuntaran om att det inte bara är mitt barn som är sån här.

Näe ska försöka städa lite nu när J sover ochhon är på dagis, tack och lov för att hon får vara där 15tim/v nu när jag är mammaledig med J

• Sagalin
    Kickan07 skrev 2007-10-29 11:44:21 följande:
    Hej på er! Jag är en av smygarna här i tråden, men känner att det är dags att ge mig tillkänna. Särskilt efter att fler av er har börjat känna obehag när det gäller bilder hemma hos er osv. Känns så tråkigt när det blir så. Jag är ingen galning, eller jo, kanske när det gäller inredning, men jag får såå mycket inspiration och ideer härinne och i era bloggar. Tack så mycket alla!!Vem är jag då?En delvis mammaledig tjej som älskar vit inredning och håller på och bygger hus (PUST) i gammal lantlig stil nga mil norr om Jönköping.Husbygget tar såå mycket tid och energi, så därför har jag väntat länge med att skriva här. Är rädd att jag blir för beroende om jag börjar skriva också..Känner även att jag inte hinner/kan bidra med så mkt, men hoppas jag får vara med på ett hörn ändå:) Nu undrar jag om ni vill hjälpa mig. Ska välja dörrar snart och vill ha spegeldörrar i gammal stil. Tycker att många nya ser så plastiga ut.Såg för länge sedan en bild på såå fin innedörr hos Juliah, undrar har ni köpt dem och isf var? Har ni målat själva? Hur har ni andra gjort, köpt färdigmålade eller målat själva?Sedan hittade jag en jättefin lampa i Tranås som jag vill ha i hallen. Vet att åtminstone Mimmi och Juliah har liknande. Det är en glaslampa likt den från Indiska. Nu till min undran. Ni som har den, finns det risk att man slår i huvudet i den när den är upphängd? Min man trodde nämligen det och då blev jag tveksam.. Jag är verkligen väldigt tacksam för svar! (Förlåt för mitt långa inlägg, har svårt att vara kortfattad..) Mvh Mia
    välkommen!
    En smålänning till, kul, själv bor jag i Gnosjö.
    Jag har lagt till dig i min adressbok. Jag har en bild på vår ytterdörr, den är från Snickar-Per.
  • Sagalin
    VeroniQa skrev 2007-10-29 11:16:43 följande:
    Hej allihopa! Var ett tag sen jag skrev nåt, men har varit inne å "tjuvläst" såklart! Nu har vi äntligen flyttat till nya huset, har redan bott här i över en vecka Oj så mycket det var under själva flytten, skönt att det är över, nu ska det bara piffas å mysas Har uppdaterat bloggen ljuvligadrommar.blogspot.com Nya sovrummet! å även en "före och efter" bild på lillens säng som jag köpte på blocket för en tid sen, nu är den vit Juliah - Härligt med en ny tvättstuga, måste kännas underbart! Vi köpte Himlas hissgardiner till köket igår, de är verkligen superfina Blev perfekt! Vilken modell är det du tänker på?
    Vad fint!!!
    Ska bli kul att få se nya bilder sen.
    Leo säng blev ju jättefin med vit färg.
  • Sagalin
    gemelli skrev 2007-10-29 18:22:45 följande:
    Vad tycker ni om de här stolarna?
    Stolarna var fina. Jag tycker nog vitmålade men det beror precis på var du ska ha dem och vad som finns runt omkring
Svar på tråden Vita hem del 5