• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Smajla
    knyttis skrev 2007-08-16 10:41:12 följande:
    Varmt välkommen tillbaka Smajla! Jättefina presenter du fått av mannen din!LCroft - Krya på dig!Mimmamum - Väldigt snygg kudde!Kul att de var många som gillade min "Brukadyna" till pallen!
    tack!
    LCroft skrev 2007-08-16 11:14:32 följande:
    Smajla tack Ska förresten passa på och berätta en rätt så kul historia, satt med min svärmor som är helfinsk och jag skulle då berätta åt henne att vi funderade på ett lusthus, men kom inte på det finska ordet som är huvimaja, utan satt länge och väl och funderade och säger till sist: Ilotalo! Det tyckte jag var rätt bra översatt, men på samma gång det slank ur munnen på mig och jag såg svärmors min som snabbt övergick från förvånat till gapskratt så kom jag ju på att det heter inte ilotalo som betyder bordell! Det hade varit nåt, en egen bordell på gården
    ja, det hade varit nåt Skrattande
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2007-08-16 11:13:05 följande:
    Någon som vet hur man skaffar en besöksräknare, usch...jag e så trög..?????
    rekommenderar susnet.se/tjanster/ och apropå bild, gör en i ett bildhanteringsprogram där du kan göra layouten precis som du vill ha.
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Kikar in i tråd nummer 5. Har aldrig skrivit nåt här, men är in dagligen och spanar efter tips och ideer till hemmet. Läser era bloggar oxå och har en handfull favoriter!Fortsätt sprid ideer, ni är underbara....

• Pärla1
    Smajla: Tack!! Får se om jag lyckas...bildhanteringsprogram, har ju inte så mkt att välja på, har inte Photoshop
  • Smajla
    Pärla1 skrev 2007-08-16 11:52:33 följande:
    Smajla: Tack!! Får se om jag lyckas...bildhanteringsprogram, har ju inte så mkt att välja på, har inte Photoshop
    ingen orsak! jag använde mig av paintshop, kanske har du det?
  • Pärla1

Nä, har inte det...kan man ladda ner det från nätet?

Svar på tråden Vita hem del 5