• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • knyttis
    LCroft skrev 2007-08-16 10:52:31 följande:
    Knyttis: Tack! Hade glömt att kommentera din kudd, satt och funderade om jag borde göra en likadan till min, tills jag kom på att jag har lite otalt med symaskinen sen jag sydde sänghimmeln så det lär inte ske idag iaf
    Jag sydde min förhand de går också, har ingen symaskin Önskar en i julklapp av mamma!
  • Malwa

Nypysslad pall i shabbystil, blev ganska nöjd faktiskt!

Bild 027.jpg

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • knyttis
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-08-16 11:42:04 följande:
    Kikar in i tråd nummer 5. Har aldrig skrivit nåt här, men är in dagligen och spanar efter tips och ideer till hemmet. Läser era bloggar oxå och har en handfull favoriter!Fortsätt sprid ideer, ni är underbara....
    Skrattande Välkommen och skriv gärna du med om du vill!
  • knyttis

Har varit ute med sonen i regnet, båda i galonkläder- vilken syn! Han fullkomligt strålade när han fick plaska i pölar här och där! Nu sover han och jag skall äta lunch.

Men vet ni! Jag har blivit med Sebra idag! Gissa om jag är lycklig!

Sedan vill jag säga att de så roligt att du börjat med bloggande igen Juliah! Ser med stor förväntan fram emot fynd och tvättstugebilder! De kommer att bli jättefint och mysigt de känner jag på mig! Tror jag glömde komentera dit nya halsband, de var så mysigt!

• Lillsyrran
    Malwa skrev 2007-08-16 12:19:33 följande:
    Nypysslad pall i shabbystil, blev ganska nöjd faktiskt!
    Vilken jättesöt pall Har du målat rosorna själv??? Vilket konstverk!!!
  • juliah

knyttis GRATTIS! Kan förstå din totala lycka, vill se många bilder från alla vinklarSkrattande

Roligt att du saknat min blogg!

• Malwa

Nej rosorna är dit fuskade med decoupage, hade aldrig provat det förut, var inte svårt alls.
    Tänke att lilltjejen ska ha de i sitt nya rum så småningom.

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • knyttis
    juliah skrev 2007-08-16 12:33:23 följande:
    knyttis GRATTIS! Kan förstå din totala lycka, vill se många bilder från alla vinklarRoligt att du saknat min blogg!
    De ska du naturligtvis få! Har beställt den på syster lycklig idag, hon skulle ringa om hur länge de tar att få hem den. De tillverkas i Danmark när beställning kommit in! Max 8 veckor men oftast mycket fortare Hoppas hoppas...de går fort. Vi behöver den verkligen snabbt - William hoppar snart ur sin babyspjälsäng...
  • Lillsyrran
    Malwa skrev 2007-08-16 12:41:04 följande:
    Nej rosorna är dit fuskade med decoupage, hade aldrig provat det förut, var inte svårt alls.Tänke att lilltjejen ska ha de i sitt nya rum så småningom.
    Pallen var i alla fall jättefin, såg precis ut som om rosorna var handmålade tyckte jag
Svar på tråden Vita hem del 5