Vita hem del 5
Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!
Knyttis: Tack! Hade glömt att kommentera din kudd, satt och funderade om jag borde göra en likadan till min, tills jag kom på att jag har lite otalt med symaskinen sen jag sydde sänghimmeln så det lär inte ske idag iaf
I min eviga jakt på en ny sänggavel/ram har jag snart gett upp... Så nu har jag beställt en sängkappa från MilleNotti. Den borde förhoppningsvis kunna fungera även om vi (mot förmodan) hittar en säng som passar oss. Så nu är det "bara" att vänta in leveransen
Vi har köpt en gammal spegeldörr som ska skrapas och sen målas vit för att sedan kunna fungera som sänggavel. Jag vill nog också ha en sängkappa till sen.
Camilla R skrev 2007-08-16 10:53:34 följande:
Grattis Salmiak till jobbet!!
Någon som vet hur man skaffar en besöksräknare, usch...jag e så trög..
Smajla tack
Ska förresten passa på och berätta en rätt så kul historia, satt med min svärmor som är helfinsk och jag skulle då berätta åt henne att vi funderade på ett lusthus, men kom inte på det finska ordet som är huvimaja, utan satt länge och väl och funderade och säger till sist: Ilotalo! Det tyckte jag var rätt bra översatt, men på samma gång det slank ur munnen på mig och jag såg svärmors min som snabbt övergick från förvånat till gapskratt så kom jag ju på att det heter inte ilotalo som betyder bordell! Det hade varit nåt, en egen bordell på gården
www.familjeliv.se/Forum-5-150/m23849557.html
nya trädgårdstråden.
Godmiddag! Håll tummarna för att mina rådjur har överlevt bockajaktspremiären.
Grattis Salmiak!
Mimmamum, så underbart fin.
LCroft: en sån kåta vill min granne ha, som tur är har jag inga fönster åt deras håll...fast de är säkert mysiga på insidan. Kan ni inte ha den i en dunge eller sätta en berså runt.