• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • knyttis
     Grattis till nytt jobb Salmiak!
  • LCroft

Knyttis: Tack! Hade glömt att kommentera din kudd, satt och funderade om jag borde göra en likadan till min, tills jag kom på att jag har lite otalt med symaskinen sen jag sydde sänghimmeln så det lär inte ske idag iaf

• Camilla R

I min eviga jakt på en ny sänggavel/ram har jag snart gett upp... Så nu har jag beställt en sängkappa från MilleNotti. Den borde förhoppningsvis kunna fungera även om vi (mot förmodan) hittar en säng som passar oss. Så nu är det "bara" att vänta in leveransen

• Sagalin

Vi har köpt en gammal spegeldörr som ska skrapas och sen målas vit för att sedan kunna fungera som sänggavel. Jag vill nog också ha en sängkappa till sen.
    Camilla R skrev 2007-08-16 10:53:34 följande:

I min eviga jakt på en ny sänggavel/ram har jag snart gett upp... Så nu har jag beställt en sängkappa från MilleNotti. Den borde förhoppningsvis kunna fungera även om vi (mot förmodan) hittar en säng som passar oss. Så nu är det "bara" att vänta in leveransen
  • Smajla
    LCroft skrev 2007-08-16 10:28:46 följande:
    Fanns ju en sida till att läsa Salmiak: GRATTIS! Pärla: Den var också jättefin.Förresten, mannen ska ju med all makt ha en grillkåta hit på gården  Jag tycker inte alls om dem, fula saker! Men så hittade jag den här som jag hade kunnat tänka mig, fantasin åkte redan iväg, måla vit invändigt och fina kuddar och gardiner osv.. ja, ni vet. Här är länk till den: www.ultimatemarket.com/PublishedService... Men nej, det kunde ju mannen inte tänka sig utan ska ha en sån där ful sak som man får klaustrofobi av att ens se, sånhär: www.gardengrillhouse.net/ far ner lite på sidan så kommer bilder på hemskheten. Spelar ingen roll att han försöker få mig att tycka det där skulle vara fint om man målar den innuti, i mina ögon är den ful och passar bäst i ödemarken inte på min gård. Säg nu ärligt era åsikter, är jag helt hemsk som säger som jag tycker åt honom eller borde jag försöka se nåt positivt med det hela och bli en ödemarksälskare?
    jag håller med dig!
  • lasseliten

Grattis Salmiak till jobbet!!

• Pärla1

Någon som vet hur man skaffar en besöksräknare, usch...jag e så trög..

?????
  • LCroft

Smajla tack

Ska förresten passa på och berätta en rätt så kul historia, satt med min svärmor som är helfinsk och jag skulle då berätta åt henne att vi funderade på ett lusthus, men kom inte på det finska ordet som är huvimaja, utan satt länge och väl och funderade och säger till sist: Ilotalo! Det tyckte jag var rätt bra översatt, men på samma gång det slank ur munnen på mig och jag såg svärmors min som snabbt övergick från förvånat till gapskratt så kom jag ju på att det heter inte ilotalo som betyder bordell! Det hade varit nåt, en egen bordell på gården

• JeaJea

Godmiddag! Håll tummarna för att mina rådjur har överlevt bockajaktspremiären.

Grattis Salmiak!
    Mimmamum, så underbart fin.

LCroft: en sån kåta vill min granne ha, som tur är har jag inga fönster åt deras håll...fast de är säkert mysiga på insidan. Kan ni inte ha den i en dunge eller sätta en berså runt.

Svar på tråden Vita hem del 5