Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

juliah skrev 2007-09-18 10:10:17 följande:
    salmiak, superhärlig kudde, tänkte göra ett försök med lappar men det får nog vänta till våren. Syr "höstkuddar" just nu
    Ja jag kände att denna kudden var lite somrigare, lite marin så där, så den kanske får ligga i garderoben tills jag tar fram den i vår.
    Har lite svårt för höstens lila mode. Kan inte få in det i mitt hem.
  • Salmiak6
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-18 10:13:25 följande:
    juliah: Du är petig som mig Jag vill oftast rätta mina stavfel också, men det skulle bli efter nästan varje inlägg då så nu har jag dragit ner på det... Mitt tangentbord har svårt för att göra stora bokstäver och mellanslag, så därför blir mina inlägg ofta ganska knepiga... Och ja, jag kan inte skylla allt på det heller, för visst snubblar jag på tangenterna också!!!
    Jag skriver med boxhandskar på!
    Orkar inte ens rätta alla slarvfel. Stava kan jag, lärare som man är...
  • Salmiak6

Nej man kanske ska ta tag i spegeln nu då...Inte sugen...men skulle vilja ha upp den.
    Spegeln har till och med en gardinstång så jag tänkte sy en mini-fuskrullgardin till den.

• Salmiak6
    juliah skrev 2007-09-18 10:16:15 följande:
    salmiak, njaaaa, vet inte om jag vågar efter dina tjusiga kuddar hihi.
    Äsch lägg av! Vi vet båda att du är superduktig!
  • Salmiak6
    Skogsstjärnan skrev 2007-09-18 10:16:53 följande:
    *ger Salmiak en snyting med hennes boxningshandske så hon börjar ta det lite lugnare*
    Hinner ducka! Du vet, jag är ju snabb!
  • Salmiak6
    juliah skrev 2007-09-18 10:17:45 följande:
    skogis, ja jag vill också gärna rätta jämt, men det går ju inte här hellersalmiak, jag tar inte in lila här, fint hos andra men inte hos oss, så det blir svartvitrandigt.
    Puh! Skönt! Svartvitt gillar jag! Få se, få se!!!!
  • Salmiak6
    Peak skrev 2007-09-18 10:18:18 följande:
    på tal om målning - jag har lite möbler i serien Leksvik från IKEA - trä och vill måla en del av dem i vitt - nån som har gjort det? Såg en som jag tror var målad och det såg bra ut.
    Ja jag har målat leksvik skohylla.
    TRor jag har en bild om du vill se.
  • Salmiak6
    Busan skrev 2007-09-18 10:21:24 följande:
    mimmi006 eller nån annan: Brytfärgen du skrev med 0502-y att den var en gammal brytning vilken är den nya vet du det? Inte den med S innan eller för det är Stockholmsvitt (stod det i Allt i hemmet) Jag blir virrig av alla vitfärger...
    s 0502-y är den gamla vita. Det nya systemet heter NCS 0502-y. Den med S framför är mkt gulare än den nya. Visst var det väl så vi sa?
  • Salmiak6
    Karamellfabriken skrev 2007-09-18 10:22:02 följande:
    Jag gillar inte heller "höstfärger" såsom lila och orange. Jag gör så att jag förstärker de befintliga färgerna i rummet istället för att få det lite mer ombonat. Vårt ljusblå sovrum har t ex fått sig en grov trasmatta i marint och rött. Myshörnan i rosa har förstärkts med cyklamen i mättade rosa nyanser osv.På så sätt kan man ha kvar sin vanliga inredning men ändå få den att kännas mer höstlik.Och så mängder med kuddar förstås
    Låter bra det! Den enda höstfärgen jag gillar är brun och ceriserosa. Men cerise passar inte i mitt hem, men jag tycker det är snyggt hos andra.
    Vårt sovrum som är vitt och vitt och vitt och blåvita lakan måste bli lite mer ombonat nu. Ska köpa vita lite kraftigare längder tilll fönstret. Golven har faktsikt fått sig ett ar röd/vit randiga trasmattor.
Svar på tråden Vita hem del 5