Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

Familjen är komplett och återförenad igen!
    Maken hemkommen från österrike för 10 minuter sen. Fräschar till sig i duschen just nu om ni undrar varför jag sitter här ...

• Salmiak6
    nublu skrev 2007-09-14 13:02:03 följande:
    Gardinkandidater i nublusblogg.blogspot.com
    Nu ska jag vara ärlig!

Tiny - för uttjatat
    döskallar - också uttjatat
    Sandbergs - lugna fina färger, men kanske lite för snälla för en sexåring då.
    blårutigt - också lite för snällt kanske, lite mer till en nyfödd gosse.

vilka andra färger finns i rummet? Vilken stil är det?
    Jag skulle nog faktiskt gå på något svartvit randigt typ det från stoff och stil, men kanske med smalare ränder. Eller ngn annan härlig färg.
  • Salmiak6
    Mori skrev 2007-09-14 14:17:36 följande:
    Reagerade också så första gången jag såg dem. de är otäckt närvarande på något sätt, men nu tycker jag om dem
    Ja man får nog vänja ögat lite
    lasseliten skrev 2007-09-14 14:36:09 följande:
    Nu är iaf Smeg-skåpet på plats...ni ville ju se så här är en liten bild
    OTROLIGT fin den är!!!!!
    lasseliten skrev 2007-09-14 14:37:59 följande:
    Tänkte också passa på att visa en barnsäng som jag fyndade förra helgen...vet ju att ni gillar bilder
    Supersöt!

NEj nu kliar det i inredarfingrarna! Måste få göra om lite nu igen!!!!!
    Vad ska jag starta för projekt månntro?
  • Salmiak6
    NyfikenRosa skrev 2007-09-14 14:43:02 följande:
    badrum är alltid bra projekt
    Nej, våra är nya och fräscha så där behövs inte göras ngt.
    Ett litet projekt ska det bli och det är att sätta upp vita längder i sovrumsfönstret. Vet bara inte vilket tyg jag vill ha.
  • Salmiak6
    nublu skrev 2007-09-14 14:53:16 följande:
    Samiak: Du är brutalt ärlig och delar åsikt med mig. Jag har total inspirationstorka, därav det "fisiga" urvalet. Rummet och stilen, ja...Väggar i Nordsjös Mandel, det fernissade brädgolvet blir kvar ett tag till. Matta på golvet: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10093942 ellerwww.ikea.com/se/sv/catalog/products/10122553 i någon av de olika färgerna.Skrivbordet: De här benen målas vita eller svarta www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50107471 och kompletteras med den här skivan www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40087242 i vitt såklart. En fåtölj www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79830646 och något skåp från Blocket el dyl för leksaker.Vi behåller den gamla låga loftsängen i furu sålänge till vi hittar en som verkligen duger åt herrn.
    Ja jag hoppas inte du tog illa upp. Men vi är ju här för att hjälpa varann eller hur!

Blir lite förvirrad av om det är den stilen du vill ha som är på fåtöljen eller döskalle stilen. känns som ganska olika. TRro att du kan göra ett rum i mjuk men ändå småtuff stil om du blandar vitt svart och rött. (gillar han rött?)
    Fåtöljen känns gammaldags och skrivbordet känns modernt. Men det kan ju gå att på ihop.  Ska fåtöljen vara randig så kanske du ska ha en enfärgad gardin? eller ngt annat mönster.
    Jag ska kolla runt lite och återkommer i frågan!
  • Salmiak6

Usch vilket trist väder. Det räcker att jag sitter här vid datorn och tittar ut så inbillar jag mig att koftan blir blöt!

Tänkte på era tokiga graviditetsdrömmar. Hade själv en väldigt knepig dröm som återkom under min första graviditet. Det var så att jag var tvungen att föda ut bebisen i mitten av graviditeten för att kolla könet. och när bebisen var ute så skulle den ploppas tillbaka in igen. Men bekymret var att det ju var ett ägg. Och det var så himla svårt att trycka tillbaka utan att det skulle spricka... Snacka om pucko!

Svar på tråden Vita hem del 5