Vita hem del 5
gem
Jag röstar också på någon fin ljusslinga i fönstret.
Är det någon som vet var jag kan köpa en snygg gjutjärnsgryta (stor)?
gem
Jag röstar också på någon fin ljusslinga i fönstret.
Är det någon som vet var jag kan köpa en snygg gjutjärnsgryta (stor)?
Bea
Ja, visst är det så. Och jag har redan hunnit spendera dem, i tanken .
Rackans vad mycket fina köksprylar det finns.
Är det någon som har sytt en huv till symaskinen?
Kan jag få se bilder?
Har en tråkig i plast som jag skulle vilja byta ut men har lite inspirationstorka.
Ska man quilta? Blir det bäst?
Nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.
Jag har råkat slå ut en hel kebabtallrik i Susanne Magelunds bok "vit jul" som jag lånat på biblioteket .
Det blir väl till att ersätta den.
Någon som vet om man kan behålla den då eller om man måste lämna in den ändå?
Pinsamt så det förslår.......
(Skulle hämta mat till byggjobbarna och glömde bort att boken låg i bagaget på bilen. Tror ni inte att maten välte när jag tvärbromsade för en cyklist).
knyttis,
Nä, du har rätt! Hur ska man kunna ersätta något som inte går att ersätta ?
Jag var inne på bibliotekets hemsida och där står att man får ersätta skadad och borttappad bok med 300:-
De köper väl förhoppningsvis in något annat kul för pengarna om boken inte finns att få tag i.
Hej alla glada!
Imorgon kommer elektrikern och kopplar i köket. Åh, vad det ska bli skönt.
Bye, bye till grenuttag och extrasladdar. Nu ska det bli ordentligt med massor av vägguttag, jordfelsbrytare och en elcentral med snabbsäkringar.
Mori
Hmm, nu gör jag dig nog ledsen.
Handtagen du har i ditt kök tillhör en gammal standard. Det måttet finns (knappt) inte att få tag i längre.
Vi hade samma problem i vårt kök när jag ville göra en budget-piffning.
Letade överallt. I butiker och på nätet. Till sist lyckas jag beställa på Ö&B. Men de var inte billiga kan jag säga. 65kr/st men då var de rostfria och såg faktiskt riktigt snygga ut.
Nu byter vi hela köket och vill inte borra upp de nya skåpen efter gammal standard så mina handtag har gått till piffning i mammas och pappas kök istället.
Rori
Fina!
Måttet på handtag anges oftast i "från centrum till centrum" av hålen (cc).
Förlåt, Mori menar jag ju......
Mori
"cc87" heter den.
Googla lite, men jag tror att du mest kommer att hitta tråkiga trähandtag, tyvärr !
caffe
Jag gillade de med blommor. Jättesöta.
Godmorgon Julia!
Jag tycker inte att din kommentar var "plump".
Det har påtalats många ggr i tråden och formulerats vackert i ts att ingen är utstött och alla vill varandra väl.
Visst är det väl så?
Idag öser regnet ner. Jag känner mig lite misshumörad. Tiden rinner iväg och hela huset är i en enda röra pga köksrenoveringen. Känner mig less på mikro-mat. Vill baka bullar och tända ljus men här är bara kaos och bråte varhelst man tittar.
Lasse
Usch, inget kul med förkylning och halsont.
Listerine hjälper men du ska gurgla långt ner i halsen. Äckligt men effektivt.
Lasse,
Skönt att få gnälla lite !
Sedan slipper jag förhoppningsvis köksrenovering på åtminstone 15 år.
Vi har sagt att vi ska vara färdiga till jul. Vi har rivit ut inredning och golv, målat tak och tagit ner all gips. Idag kommer elektrikern och sedan kan själva uppbyggandet börja och det är väl mer inspirerande såklart!
Julia,
Nä, jag har missat Lantliv, ska genast göra något åt det .
Tack för dina uppmuntrande ord. Behövde dem jättemycket just nu .