Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 5

Hej alla!

Bra att du går till doktorn Julia. Sist gick jag för länge med en förkylning och den gick ner i de nedre luftvägarna och fick lunginflamation.
    Krya på dig!

Idag ska här målas tills ögonen blöder.
    Om vädret tillåter ska det målas panel och fönsterfoder kring nya fönstret på utsidan. Inser att det är i sista momangen.
    Sedan ska det målas tak och element i köket.

• Karamellfabriken

Hej Smajla!
    Vad händer hos dig idag?

• Karamellfabriken

Usch, jag är så ledsen. Min lille vovve är sjuk.
    Veterinären famlar. Kortisonkurer efter varandra, starka steroider och specialfoder.
    Tycker så synd om honom. Det är inte alls samma fart i honom som det brukar. Vill bara att han ska bli frisk.

• Karamellfabriken

Hunden är tio år gammal och han har egentligen alltid haft problem med allergier som har visat sig genom dålig mage och eksem.
    Vi har aldrig kunnat bjuda honom på något gott utan det har varit skonkost alltid.
    Men på senare tid har han tacklat av. Började tappa pälsen och blev behandlad för rävskabb (vi hade haft besök av en skabbsmittad räv). Biter sönder sina tassar, tappat hull, förstorade lymfknutor, infektioner i munnen.
    Alla "inre" värden visar dock bra som tur är och nu gissar veterinären på protein-allergi. Vet snart inte vad jag ska tro.
    Min stackars lilla vovve, vad jag tycker synd om honom.

• Karamellfabriken

Julia

Tack för tipset om lyktan. Då beställer jag där! Vad kul, det kanske blir lagom till köket är färdigt!

Malin

Usch nej, veterinärbesök är dyrt! Det hade väl inte varit så farligt om man kännt att det hjälpte men de gissar väl ungefär lika bra som jag själv.
    Vid senaste besöket gick enbart medicinen på 1800 kr och nu är vi där igen.
    Nåväl, vänskap kan inte mätas i pengar men jag är glad att vi inte är fattiga studenter längre iaf. Nu är det "bara" nöjeskontot som får lida.
    Måtte han bli frisk snart det lilla skrället. Det känns ju ganska lustigt med en hund som inte tål kött. Kan det verkligen vara så?

• Karamellfabriken

Julia,

Prova att gurgla med Listerine, långt ner i halsen. Det tar död på varenda bakterie. LOVAR!
    Det finns även ett naturläkemedel som heter Esberitox som är super mot förkylningsymptom men jag är osäker på om man kan ta det när man ammar.

• Karamellfabriken

Tack för rara ord ang min vovve.
    Ni ska veta att det värmer. Känner mig så hjälplös och gissar att han mår betydligt sämre än han visar. Det brukar tyvärr vara så med djur !

• Karamellfabriken

gemelli

Vi har provat det mesta vad det gäller foder.
    De senaste åren har veterinären rekommenderat "Hills prescription diet".
    Vi har heller aldrig köpt de billiga/dåliga fodren men tyvärr blir han sjuk även av de bästa. Tyvärr lider han av både dålig mage och allergier. De flesta foder är gjorda för antingen eller.

Förlåt att jag är så OT idag. Har lite svårt att koncentrera mig men nu ska jag iväg och handla lite färg tror jag. Behöver tänka på något annat en stund känner jag.
    Tack för att ni står ut!

• Karamellfabriken

Gemmelli,

Ojdå, trodde att veterinärfodret var ganska säkert ändå !

Kajsa,

Menar du att hundens allergi blev bättre när den kastrerades eller missuppfattade jag nu?
    Finns det några nackdelar med att göra det med en gammal hund? Kanske kunde vara värt att testa.

Smajla,

Jättemysigt sovrum. Riktigt höstfint!

Svar på tråden Vita hem del 5