Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 5

Anton,

Lampan är verkligen superfin. Precis något sådant jag tänkt mig fast den måste sitta ända uppe vid taket eftersom den ska sitta vid tillagningsdelen i köket.
    Fler förslag?

• Karamellfabriken

Godmorgon vänner!
    Idag ska det målas ännu mera tak.
    Känner att det flyter på bra när det gäller köksrenoveringen.
    Det är förstås synd att jag missar en massa här inne. Fast sanningen är den att jag väl inte är så värst pysselsugen mitt i allt kaos ändå !
    Men ni får inte glömma bort mig. Snart hoppas jag vara tillbaka med en hel massa inspirerande köksbilder.

• Karamellfabriken

Bea,

Får jag komma in till dig?
    Är så nyfiken på alla dina projekt och tycker att bilden som du visade på ert hus igår var så vacker.
    Jag hade inte tvekat en sekund att måla huset helvitt. Det var även min dröm men jag fick inte maken med mig på det .
    Och hur går det med köksplanerna?

• Karamellfabriken

Bea,

Tack, ska genast kika in hos dig.
    Vad roligt det verkar med alla projekt. Mysigt med en altan utanför köket och så praktiskt när man vill äta ute med allt nära till hands.

Jag lovar att uppdatera med bilder på köksrenoveringen. Det är alltid kul att se förändringen, inte minst för en själv !
    Än så länge är det bara en utriven inredning och ett nymålat tak. Inte så mycket att se. Men på tisdag kommer elen att fixas, därefter nya gipsskivor och golv. Sedan är det dags för inredningen att komma på plats. Känns inte sååå avlägset längre.
    Oj, vad jag längtar.

• Karamellfabriken

Ellos har fyra ljus, coops två vet jag iaf säkert.

• Karamellfabriken

Ellos har fyra ljus men leverans för den vita var 10 december så den går fetbort !

• Karamellfabriken

mimmi,

Visst är det dåligt av dem att inte kunna leverera julsakerna i tid. Särskilt då man får vinterkatalogerna mitt under semestern.
    Men den är fin så du blir säkert nöjd.

• Karamellfabriken

Nu ska jag chocka er mina kära vita vänner.

Efter mycket velande har jag bestämt mig för en taklampa vid tillagningsdelen i köket.
    Maken vill ha halogenlampor för det riktbara ljusets skull. Jag hade snöat in på något mer gammaldags. Fint men tyvärr inte riktigt tillräckligt som allmänbelysning.
    Nu blir det den här. Vitt och högblankt. Bättre i verkligheten än på bild.

Nå vad tycks ?

www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&p=1

• Karamellfabriken

Bea

Det är en kompromiss och den är VIT utan att se 80-talig ut, tycker jag iaf.

• Karamellfabriken

Tack mimmi!
    Jag tar det som ett godkännande !

Svar på tråden Vita hem del 5