Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 5

VSM

Visste inte ens att det fanns sådan takfärg men det lät ju praktiskt!
    Rosa tapetlim däremot ska jag se till att hitta när vi ska tapetsera köket. Det är ju så lätt att missa någon liten fläck.
    Hoppas verkligen att färgen försvinner bara.
    Någon som testat?

• Karamellfabriken

Bah!
    Måste beklaga mig lite!
    När vi tog bort trägolvet i köket ligger där en gammal korkmatta under och den SITTER SOM BERG!
    Har slitit matta i två dagar och har bara fått bort typ en fjärdedel

• Karamellfabriken

Men, vad skådar mitt öga!
    Är inte sitsen rump-skålad på stol nr 2?

• Karamellfabriken

Bea,

Känner igen det där med ombytlighet och att hela tiden tröttna på saker.
    Mitt tips är att inte tänka så mycket. Inte analysera sönder.
    Den första magkänslan man får när man ser en sak brukar vara den rätta.
    Ok, det finns kanske saker som man skulle valt annorlunda om man skulle gjort det idag. Så är det väl alltid.
    Men jag försöker att lägga värde och någon sorts tacksamhet i det som faktiskt gjorts. Tänk på alla pengar, fritid och hjälpsamma händer som krävts för att få det så som det ser ut idag. Om man tänker så är det lätt att tycka om och faktiskt gilla läget.

• Karamellfabriken

Buhu!
    Stöter bara på bekymmer med köksrenoveringen idag.
    Nu bräckte jag bort sockeln nertill på köksskåpen och upptäcker att diskmaskinen saknar egen sockel.
    Vill inte bygga in den så som den varit nu för översvämmningsrisken.
    Jaha, vad gör man nu då. Vi hade inte tänkt byta diskmaskinen precis

• Karamellfabriken

Åh, Kajsa! Du är söt!
    Egentligen världsliga problem men jag känner att budgeten drar iväg på saker vi inte räknat med.
    Både trägolvet och diskmaskinen var egentligen i skick för att få vara kvar ännu ett tag.
    Visst är det kul med nya grejer såklart men det är så många och stora utgifter när man renoverar ett kök.
    Nu tror maken iofs att han kanske kan fixa en sockel till diskmaskinen trots allt. Hoppas!

• Karamellfabriken

Det verkar som att man kan köpa diskmaskiner med eller utan sockel. Den vi har var inbyggd i samma sockel som skåpen.
    Helidiotiskt om det blir läckage.
    Men eftersom den inte är så gammal kanske det ff går att köpa till en sockel. Håller tummarna.

• Karamellfabriken

Hej alla!
    Åh vad jag blir avundsjuk på alla fina saker ni tovar. Själv kan jag inte ens vidröra ull eftersom jag är hyperallergisk !
    Jag ska också göra en julgransmatta och eventuellt slå till på en vacker, lite gammeldag, svart julgransfot i metall som jag hittat.

• Karamellfabriken

Jag hittade foten i min lilla favoritbutik www.landtlif.se men där finns tyvärr ingen bild på den.
    Ojdå, menar ni att kungsgranarna är så dyra uppåt landet. Här får man ett stort, tjusigt exemplar för ca 200-250 kr.

• Karamellfabriken

Jippi!

Jag har fått tag på en sockel till diskmaskinen.
    Nu slipper vi köpa en ny och det blir en massa trevliga inredningspengar över !

Svar på tråden Vita hem del 5